هدایت جامعه به سمت جامعه آرمانی و تمدنی؛ نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام مشیری گفت: تعامل و هم اندیشی دو مرکز دانشگاه و حوزه در موضوع های مختلف موجب تفکر و عمل براساس مبنا و در نتیجه ایجاد جامعه آرمانی و تمدنی می شود.

حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق تبلیغ خراسان با تأکید بر تعامل بین حوزه و دانشگاه، این وحدت را موجب رشد جامعه بیان کرد.

وی اظهار کرد: اگر حوزه و دانشگاه نگاه تخصصی به علم داشته باشند با هم در تعامل خواهند بود، چنانچه که امروزه در بین اندیشمندان دنیا نیز تعامل بین علم و دین مطرح می شود و معتقدند که همان قدر که علومی مانند فیزیک و شیمی در حوزه های دیگر مانند طب و نجوم کمک می کند به همان اندازه علوم دینی مانند فلسفه و‌ منطق می تواند در حوزه های علمی مختلف کمک کننده باشد.

حجت الاسلام مشیری تضعیف فلسفه اخلاق در حوزه های علمی مختلف را از آسیب های جاعه امروز بیان و ابراز کرد: یشتر آسیب ها در حوزه های علمی در دنیا از ناحیه ای است که در آن فلسفه اخلاق تضعیف شده است و اگر با ویروس منحوس انحطاط اخلاقی روبرو نبودیم که چنین جهان را تحت تسخیر خود قرار نمی داد و اگر با ضعف اخلاقی در فیزیک و مسایل هسته ای روبرو نبودیم، جهان امروز با سلاح کشتار جمعی روبرو  نبود.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان ابراز کرد: اگر دو مرکز علمی دانشگاه و حوزه با یکدیگر تعامل بیشتر داشته باشند و دانسته های خود را به اشتراک بگذارند، بهره مندی بیشتر خواهند داشت از جمله این که حوزه باید تعلیم و تربیت و تهذیب نفس را وارد دانشگاه کند چنانچه که دانشگاهیان مهذب خوش درخشیدند و نمونه آن پرورش شهید فخری زاده و شهیدان هسته ای است.

وی افزود: دانشگاه دارای متدها و اسلوب های قوی و حوزه دارای مبنا و محتوا قوی هستند حال اگر با تعامل این متدها و اسلوب ها را به حوزه و محتوا و مبنا را به دانشگاه منتقل کنیم، این دو مرکز بال قوی یافته و موجب رشد بیش از حد می شود همچنین دانشگاه می تواند از توان و نگاه مبنایی که در حوزه وجود دارد بهره مند شود و رقابت های علمی را تبدیل به رقابت های پخته تر و به گسترش فضای علمی کشور کمک کند.

حجت الاسلام مشیری بیان کرد: تعامل و هم اندیشی نخبگانی دو مرکز دانشگاهی و حوزوی در موضوعات تربیتی، آسیب شناسی جامعه، عرصه های اقتصادی و سیاسی به صورت مبنایی موجب انتقال مطالب پخته و ناب می شود و جامعه ای که براساس مبنا تفکر و عمل کند تمدن ساز و آرمانی خواهد بود که در دوران ظهور امام عصر(عج) جامعه با همین عقلانیت اداره شده و آثار منفی کاهش می یابد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 11