فضای مجازی نباید بستری برای ضربه زدن به اخلاق و اقتصاد کشور باشد

رئیس قوه قضاییه گفت: نباید فضای مجازی به بستری برای جولان افرادی تبدیل شود که می خواهند به اقتصاد کشور، اخلاق اجتماعی و حریم خصوصی مردم ضربه وارد کنند.

آیت الله رئیسی در دیدار نخبگان و نمایندگان اقشار استان خراسان شمالی، با بیان اینکه امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی خواست مردم اجرای قانون و عدالت است، گفت: همه دستگاه ها و مدیران در حوزه کاری خود، مکلف به گسترش عدل هستند.

رئیس قوه قضاییه نزدیکترین راه به اجرای عدالت را اجرای قانون دانست و با بیان اینکه هیچ کس نباید به خود اجازه دهد پایش را از قانون فراتر بگذارد، عنوان کرد: ورود به نظام اداری، ارائه خدمات، توزیع امکانات و به طور کلی همه شئون در کشور باید بر پایه عدالت باشد.

آیت الله رئیسی با برجسته خواندن نقش سازمان های مردم نهاد در کمک به مشکلات و معضلات مردمی، تصریح کرد: در همین راستا دستورالعملی را بر پایه قوانین موجود جمع بندی کرده ایم تا به سازمان های مردم نهاد و سمن ها و همه تشکل هایی که دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند، میدان داده شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید سخن و دغدغه مردم نه به صورت حاشیه ای بلکه به عنوان متن خواسته ها طرح شود، تاکید کرد که باید سخنان آمران به معروف و ناهیان از منکر که مطالبه اجرای حق، قانون و عدالت را دارند، شنید.

آیت الله رئیسی وجود انسان های دغدغه مند را یک نعمت دانست و گفت: افرادی که در سمت های مختلف دارای مسئولیت هستند باید تعهد خود را به مردم نشان دهند.

رئیس قوه قضاییه خسارت برخی ترک فعل ها را بیشتر از برخی فعل ها دانست و عنوان کرد: مسئولان در دستگاه های مختلف باید توجه کنند که مبادا با ترک فعل های خود موجبات خسارت به عصرها و نسل های مختلف را پدید آورند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه صاحبان قدرت و صاحبان جایگاه اجتماعی نباید تعهدات خود به مردم را نقض کنند، تاکید کرد که هیچ کس به سبب اتکا به قدرت نباید تعهدات خود به مردم را نقض کند.

رئیس قوه قضاییه همچنین حضور مردم در صحنه و دغدغه مندی آنها نسبت به آسیب های اجتماعی را مقدمه شکل گیری سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری حکیمانه بر تحقق سبک زندگی اسلامی تاکید دارند و در سفر معظم له به این استان نیز پیرامون این مقوله مهم، نکاتی کلیدی مطرح شد.

آیت الله رئیسی آسیب های اجتماعی موجود در جامعه را ناسازگار با سبک زندگی اسلامی دانست و ضمن مهم خواندن نقش مردم و نخبگان در کاهش این آسیب ها، به مقوله استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: فضای مجازی مورد استفاده همگان است و در زمره آن دسته از دست ساخته های بشری است که به سرعت گسترش یافته و لایه های مختلف زندگی اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس قوه قضاییه در همین زمینه هشدار داد که اگر فضای مجازی مدیریت نشود و جلوی آسیب های آن گرفته نشود، این فضا به جای تسهیل امور و ارتباطات مردم به بستری برای افراد شرور و مفاسد تبدیل خواهد شد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه نباید اجازه داد فضای مجازی به فضای قمار، فساد، فحشا و جابجایی و توزیع مواد مخدر تبدیل شود، گفت: نباید فضای مجازی به بستری برای جولان افرادی تبدیل شود که می خواهند به اقتصاد کشور و اخلاق اجتماعی و حریم خصوصی مردم ضربه وارد کنند چراکه امکان دادن به افراد شرور در فضای مجازی قطعا امری خلاف حقوق عامه و حقوق اجتماعی است.

رئیس قوه قضاییه دربخش دیگری از سخنان خود، ضمن مثبت ارزیابی کردن کاهش آمار پرونده های معوق قضایی در خراسان شمالی، بر نظارت پیوسته بر کار مدیران تاکید کرد و گفت: نظارت علی الدوام بر مجموعه دستگاه قضایی و بر مجموعه های اداری و دستگاه های مختلف به صورت آشکار و پنهان، امری ضروری است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 7 =