موقعیت اجتماعی ویژه؛ دلیل اتهامات به حضرت ابوطالب

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: تهمت هایی که به حضرت ابوطالب (ع) زده شده بی جهت نبوده و دلیل آن جایگاه والا و موقعیت اجتماعی بالای ایشان در آن زمان است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار اعضای دبیرخانه همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) حامی پیامبر اعظم (ص)، ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته توسط دبیرخانه همایش عنوان کرد: این همایش حقیقتا کار بسیار عالی، ارزنده و لازمی است.

وی ادامه داد: ما باید هرچه در توان داریم را خرج کنیم تا چهره حضرت ابوطالب (ع) را از غربت و این فضای اتّهام های ناروا خارج کنیم. تهمت هایی که به ایشان زده شده است بی جهت نبوده و دلیل آن جایگاه والا و موقعیت اجتماعی بالای ایشان در آن زمان است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه ضمن تقدیر از دست اندر کاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) و دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) آیت الله رضا رمضانی، اظهار داشت: حضرت ابوطالب (ع) زمانی از پیامبر تمام قد حمایت کردند که ایشان هیچ یار و یاوری نداشتند. این کار خدمتی از خدمات اساسی به جهان اسلام است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: امیدواریم که خداوند به شما و تمام کسانی که در این امر مشارکت می کنند، جزای خیر عطا کند و در پناه اهل بیت باشید. ان شاء الله هر زمان که تالیفات مربوط به همایش چاپ شد یک نسخه هم به من بدهید تا از آن استفاده کنم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمدی تبار ضمن تشریح چرایی اتخاذ تصمیم برگزاری همایش بین المللی ابوطالب(ع)، گزارشی از عملکرد دبیرخانه همایش در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و هنری ارئه کرد و گفت: این همایش در سال ۱۳۹۶ کلید خورد و تصمیم نهایی بر برگزاری همایش در اسفند ۱۳۹۸ بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری آن به تاخیر افتاد. دبیرخانه همایش تصمیم گرفته است تا در روزهای ۱۹، ۲۰ و ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ این همایش را برگزار کند.

قائم مقام دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ضمن بیان اهمیت پرداختن به شخصیت و جایگاه حضرت ابوطالب، اظهار داشت: حضرت ابوطالب یک شخصیت مظلوم در طول تاریخ شیعه است و همین امر سبب شد تا مجمع جهانی اهل بیت تصمیم به برگزاری این همایش در سطح بین المللی بگیرد تا یک بار برای همیشه تمام اتهامات به این شخصیت والا مقام پاسخ داده شود و ابعاد مختلف ایشان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی افزود: به همت دبیرخانه همایش در بُعد فراخوان و سفارش مقالات کارهای خوبی صورت گرفته است و برای تقویت بیش از پیش محتواهای علمی اقداماتی انجام شده تا مقالات علمی در موضوعات مهم باقی مانده به سرعت تهیه و نهایی گردد. جهت تقویت بُعد علمی همایش بنا داریم تا سلسله نشست های تخصصی با محوریت بررسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت ابوطالب (ع)، با حضور شخصیت های داخلی و بین المللی شناخته در این عرصه علمی برگزار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تبار اضافه کرد: یکی دیگر از مسائلی که در حال انجام آن هستیم، مصاحبه های تخصصی در مورد حضرت ابوطالب (ع) که با استاندارد های صدا و سیما ضبط شده و در ایام رحلت این شخصیت والا مقام از شبکه های رسانه ملی پخش گردد. در این مصاحبه ها از اساتید و علمای داخلی و بین المللی، شیعه و سنی استفاده می کنیم.

گفتنی است در این دیدار، آیت الله یوسفی غروی رئیس کمیته علمی همایش، حجت الاسلام آل ایوب معاونت پژوهش مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام عباس جعفری، دکتر علیرضا داودی مسئول دبیرخانه همایش و حجت الاسلام محمد حائری شیرازی دبیر کمیته علمی همایش حضور داشتند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 4 =