نقش حضرت زهرا در یاری امیرمؤمنان برای انحراف ستیزی

امام جمعه مشهد گفت: حضرت زهرا(س) شهید راه انحراف ستیزی اند و مؤمنان انحراف ستیز باید همان هزینه هایی را که ایشان در این راه متحمل شدند برای خود متصور شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در جلسه عزاداری که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در حسینیه فاطمه الزهرا(س) برگزار شد گفت: لازمه دین مداری مبارزه و ستیز است و این درسی است که از زندگانی امیرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) می توان آموخت.

وی بیان کرد: مسلمانی که رعایت واجبات و محرمات را می کند اما در هنگام دفاع از دین حاضر به خطر افتادن آرامش خویش نیست نمی تواند ادعای زندگی به سبک اهل بیت(ع) را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مبارزه و ستیز دائمی امیرمؤمنان(ع) با انحراف و کفر در زمان حیات ایشان افزود: انسان متدین نمی تواند ببیند که کفر در تاخت و تاز باشد و جریانات انحرافی در جامعه جولان دهند اما خود در یک زندگانی آرام و بی دغدغه به سر ببرد. نمی توان بدون هیجان درگیری با انحرافات، زیستی به رنگ اهل بیت(ع) داشت.

وی کفر ستیزی را آسان تر از انحراف ستیزی دانست و خاطر نشان کرد: امیرمؤمنان(ع) با آنکه موفقیت های زیادی را در جنگ با کفار به دست آورده بودند، در نبرد با انحراف نتوانستند به تنهایی کاری را به پیش ببرند. اگر حضرت زهرا(س) در نبرد با انحراف به یاری امیرمؤمنان(ع) نمی آمدند از اسلام چیزی باقی نمی ماند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در هیچ شرایطی نبرد با انحراف در جامعه تعطیل بردار نیست و اگر امیرمؤمنان(ع) در مواجهه با مسلمانانی که در واقع کافر بودند دست به شمشیر برده بود دینی که باقی می ماند دینی متکی بر زور بود، نه متکی بر تسخیر قلوب. از طرفی دیگر امپراتوری های ایران و روم درصدد بودند تا به محض شکاف میان مسلمانان هجوم آورده و اسلام را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) در یاری امیرمؤمنان(ع) در امر انحراف ستیزی افزود: جریان اهل بیت(ع) در مقابل جریان قدرت و غصب حکومت ایستاد و پس از این ایستادگی جبهه مبارزه با انحراف ایجاد شد. اگر حضرت زهرا(س) پشت در نیامده بودند این جبهه ایجاد نمی شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر امیرمؤمنان(ع) به پشت در می آمدند قطعا درگیری رخ می داد و وقوع این درگیری هرچند اینکه به پیروزی ایشان منجر شود، موجب سیطره یافتن زور و قدرت، انشقاق اجتماعی مسلمانان و به تبع آن از میان رفتن اسلام به دست عوامل داخلی و کفار خارجی می شد. باید بدون به میان آمدن شمشیر جبهه انحراف ستیزی به وجود می آمد و با کمال قدرت در برابر آن می ایستاد.

آیت الله علم الهدی با معرفی حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی انحراف ستیزی تصریح کرد: مؤمنان انحراف ستیز باید در مبارزه با انحرافات همان هزینه هایی را که ایشان متحمل شدند برای خود متصور شوند و بدانند که انحراف ستیزی با زندگی آرام و بی دغدغه در تضاد است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 10