تلاش های دشمن در خاموش کردن نور جامعه المصطفی بی نتیجه مانده است

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جامعه المصطفی العالمیه امروز در دنیا می درخشد و همه تلاش های دشمن در خاموش کردن این نور عظیم بی نتیجه مانده است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س)، دهه فجر و عمامه گذاری طلاب در مجتمع عالی فقه حجتیه با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم انقلاب خود را حفظ کنیم باید در خود آمادگی لازم را ایجاد کنیم و این آمادگی عالم شدن و ملا شدن است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما باید با مردم به زبان استدلال و حکمت سخن بگوییم و اگر می بینیم که امروز در مدرسه ای در پاکستان مردم سرود خمینی ای امام می خوانند این به برکت همین اندیشه و منطق است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همه ما طلابی که از اقصا نقاط دنیا در این نقطه کانونی جمع شده ایم باید هرآنچه داریم در طبق اخلاص بگذاریم و در هر نقطه ای و در هر جلسه ای حتی اگر یک روضه خانگی باشد به اجرای احکام الهی برخیزیم.

وی افزود: به گفته امیرالمؤمنین (ع) هرگاه خدا خیر بنده ای را بخواهد فرصت هایی را در اختیار او قرار می دهد تا صرف بهترین کارها کند و اکنون فرصت های زیادی در اختیار ماست و ما درس می آموزیم تا عمل کنیم چرا که برخی زیبا سخن می گویند ولی عمل نمی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری به اسوه بودن پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: ۲۳ سال تبلیغ پیامبر(ص) در کنار یک جمله یعنی اسوه بودن ایشان قرار می گیرد چرا که ایشان با عمل به آنچه می گفتند اسوه شدند و مردم به ما نگاه می کنند و می سنجند که ما چقدر به حرف های خود عمل می کنیم.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خدمات جامعه المصطفی را یادآور شد و اظهار داشت: این مرکز امروز در دنیا می درخشد و همه تلاش های دشمن  در خاموش کردن این نور عظیم بی نتیجه مانده و این نعمات در اختیار ماست و ما باید از هر نعمتی در راه اصلاح خود استفاده کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: خدا دوست دارد اثر نعمت های خود را در بندگانش ببیند از این رو اثر تربیت شدن در نزد اساتید و تحصیل در شهر مقدس قم باید در وجود همه طلاب علوم دینی جلوه گر باشد.

وی افزود: طلاب باید برای درس خود وقت بگذارند و همچون میرحامد حسین ها باشند که اینقدر نوشت تا دست راست و بعد هم دست چپش را از دست داد و پس از آن کتاب را روی سینه اش می گذاشتند تا مطالعه کند.

آیت الله حسینی بوشهری زحمات علامه امینی را یادآور شد و گفت: به سادگی و با باری به هر جهت نمی شود به موفقیت رسید و باید ثمره علم ما عمل، عبادت و اخلاص باشد و باید اگر دو روز به عنوان عمر در اختیارمان بود به فرموده امام صادق یک روزش را بیاموزیم و یک روز هم به آموخته خود عمل کنیم.

وی در پایان در توصیه به طلاب بیان داشت: طلاب باید درس بیاموزند و عالمانه از آرمان های انقلاب، اسلام و اهل بیت (ع) دفاع کنند و اگر اینچنین به صحنه آمدید قطعا پیروز خواهید شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 2 =