مسؤولیت گرفتن تربیت شدگان در مراکز علمی غرب؛ عامل بدبختی کشور

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: بدبختی ما زمانی افزایش پیدا می کند که کسانی که در رأس امور قرار می گیرند در دانشگاه ها و مراکز علمی غرب تربیت شده باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین شعبانی امام جمعه و آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان و ائمه جمعه این استان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر بر اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب برای آشنایی جوانان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: اهمیت این مسأله زمانی بیشتر می شود که همگان بدانند تمدن اسلامی از اسلام برخاسته و سپس به سایر مراکز دنیا نشر پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امروز سایر مراکز علمی دنیا از جمله غرب، همان تمدن و علوم اسلامی که از اسلام گرفته اند، به صورت سکولار درآورده و به عنوان علوم جدید به مسلمانان ارائه می دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تبیین دستاوردهای انقلاب را تأکید بر عظمت عمل امام راحل در راه اندازی انقلاب بزرگ برای شکستن هیمنه غرب در به سکولار کشیدن تمدن اسلامی و زیر سلطه قرار دادن جهان اسلام و زور گویی به مسلمانان دانست و عنوان کرد: بدبختی ما زمانی افزایش پیدا می کند که کسانی که در رأس امور قرار می گیرند در دانشگاه ها و مراکز علمی غرب تربیت می شوند و در همین دانشگاه ها نسبت به مبانی دینی و الهی بدبین می شوند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با نهضت خود، کاری کردند که دین به صحنه اجتماع برگردد و در زمانی که روحانیون اجازه گذاشتن عبا و عمامه را نداشتند، این عزت به آنها برگشت و مردم از خوی استکباری حفظ شدند.

این مرجع تقلید به تحولات اخیر آمریکا اشاره و بیان کرد: این جابجا شدن کرسی ریاست جمهوری در آمریکا برای تقویت اسرائیل غاصب است.

وی با تاکید بر اهمیت تبلیغ، مراقبت از طلاب در امر علم و تقوا و تهذیب نفس و دنیا گریزی ابراز کرد: راه اندازی مرکز و مدرسه علمیه برای طلاب استان همدان در قم و مواظبت و مراقبت از طلاب در موارد مختلف علمی و تربیتی و حفظ ایمان و وحدت و ایستادگی در برابر دشمنان و مواردی از این دست در شرایط امروز ضروری است.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه در استان همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر تقویت وحدت بین روحانیون این شهر در دستگاه ها و نهادهای مختلف، ائمه جمعه و مدیت استانی، تبلیغ دین و ترویج ارزشهای اسلامی، حوزه علمیه این شهر را میراث بزرگ عالمان گذشته این استان همچون حضرت آیت الله نوری همدانی دانست.

وی بیان داشت: روحانیون شهر در قبال میراث گذشتگان و عالمان دین وظیفه دارند و باید این امر نیز روز به روز تقویت شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 1 =