آیت الله مکارم شیرازی؛ نماد استقامت فکری از آغاز تا انجام + فیلم

آیت الله اعرافی با بیان اینکه آیت الله مکارم شیرازی نماد استقامت فکری از آغاز تا انجام هستند، گفت: ایشان یک مجاهد و انقلابی به تمام معنا به شمار می روند.

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در مراسم رونمایی از کتاب حضرت آیت الله مکارم شیرازی(به روایت اسناد ساواک) که در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قم مقدسه و حوزه پر افتخار آن سرآغاز و سرچشمه جوشان یک نهضت بزرگ، انقلاب عظیم و گفتمان معاصر شدند، از این رو باید به این موضوع افتخار کنند.

وی با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی همه معادلات مادی گرایی در سراسر دنیا را دستخوش تغییر قرار داد، اظهار داشت: ملت بزرگ ایران باید افتخار کنند که در پایان قرن بیستم که همه دنیا در مسیر مادی گرایی قرار داشت و دین در پهنه معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی رو به انزوا رفته بود، گفتمان تازه ای را رقم زدند که دین و مبانی الهی و آسمانی در آن حرف اول را می زند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه هنر امام راحل این بود که دین را با قرائتی اصیل، عمیق و جامع و بدون هراس، بلکه با شجاعت به صحنه آورد، عنوان کرد: ایشان در این مسیر همه سختی ها را به جان خریدند، اما ذره ای از مواضع خودشان کوتاه نیامدند.



عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: کسانی که دو جلد کتاب حضرت آیت الله مکارم شیرازی(به روایت اسناد ساواک) را مطالعه می کنند باید به اصل مبارزات ایشان نگاه داشته باشند تا اختناق و خفقان حاکم در دوران طاغوت را درک کنند.

وی استعداد بی نظیر حضرت آیت  الله مکارم شیرازی را مورد توجه قرار داد و افزود: این استعداد سرشار با سعی و تلاش مستمر به شکوفایی رسید و سبب شد ایشان در اوج قرار گیرند؛ امروز طلاب باید از این روحیه ایشان الگو بگیرند، زیرا وقتی انسان به جایی می رسد و استعدادهایش شکوفا می شود که کار و تلاش مستمر داشته باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حضرت آیت الله مکارم شیرازی نماد استقامت فکری از آغاز تا انجام هستند، مطرح کرد: ایشان از دوران طلبگی تا کنون بر یک خط با اصول مشخص راه رفته اند و روالی دقیق و منظم بر زندگی ایشان حاکم است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی را یک مجاهد و انقلابی به تمام معنا توصیف و خاطرنشان کرد: این که ساواک قدم به قدم ایشان را دنبال می کرده نشانگر این است که این مرجع عالیقدر فردی بسیار مؤثر و فعال بوده اند.

وی با اشاره به اینکه علم و عمل و اجتهاد و تبلیغ را با یکدیگر جمع کرده اند، افزود: ایشان میان مقام اجتهاد و فعالیت اجتماعی، سیاسی و تبلیغی کرده اند؛ ایشان در هر مناسبت تبلیغی در نقاط مختلف کشور حضور پیدا می کردند و علی رغم موانعی که برای ایشان ایجاد می شد به تبلیغ و فعالیت اجتماعی می پرداختند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حضرت آیت الله مکارم شیرازی شرق و غرب، مارکسیسم، استکبار غربی و ماتریالیسم دیالکتیک را هدف گیری کردند، قلم شیوا و جذاب ایشان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: عالم حقیقی دین مرد میدان است و در این راه گوشه عزلت نمی گزیند، بلکه همواره با وجود سختی های فراوان به تبلیغ و فعالیت های اجتماعی می پردازد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به نگاه تشکیلاتی، مؤسساتی و ساختارمند و هوشمندی و حکمت توأم با انقلابی گری حضرت آیت الله مکارم شیرازی، اضافه کرد: ایشان در هیچ جایی از مواضع حضرت امام(ره) کوتاه نیامدند، اما ساواک را با هوش عملیاتی و امنیتی و ویژه ای که داشتند فریب می دادند.

وی در پایان با بیان اینکه صیانت از گفتمان انقلاب اسلامی نیازمند استحکام، صلابت و روح انقلابی گری است،  تأکید کرد: امروز حوزه های علمیه باید گفتمان تمدن ساز انقلاب اسلامی را تحکیم کرده و در برابر استکبار و روش های مادی به خوبی ایستادگی داشته باشد.
https://rasanews.ir/fa/news/674379/%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%81%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 4