اعتماد به جوانان مؤمن؛ رمز پیشرفت انقلاب اسلامی

عضو شورای عالی حوزه های علمیه رمز حرکت رو به جلو برای انقلاب را اعتماد به جوانان مؤمن دانست و گفت: همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در پرتو ولایت فقیه به دست آمده است.

آیت الله جواد مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در درس خارج خود با اشاره به فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز کاروان انقلاب بعد از پشت سر گذاشتن عقبه های فراوان به چهل و دومین سال از عمر خود رسیده است، گفت: انقلاب در مسیر خود با موانع و طوفان های بسیار سهمگینی مواجه شده است و هیچکدام از این موانع و طوفان ها نتوانست آن را ایستا یا منحرف کند.

وی ادامه داد: این کاروان برای طی منازل آینده و چشم انداز پیش روی خود نیازمند به توجه به سه نکته تشخیص، تبیین و بهره برداری از نقاط قوت، آسیب شناسی، فهم نقاط ضعف و راه علاج آنها و آینده شناسی و درک ظرفیتی که انقلاب برای یک جهش تاریخی بزرگ در دنیا ایجاد کرده و برنامه‌ریزی حرکت آینده کاروان انقلاب، است.

آیت الله مروی عنوان کرد: اگر کسی تعصب کورکورانه داشته و نگاهی به نقاط ضعف خود نداشته باشد، بدون شک در مسیر خود با مشکلات عدیده مواجه می شود؛ امروز ما باید آسیب شناسی دقیقی از نقاط ضعف خود داشته و برای علاجشان چاره اندیشی کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه تکیه بر توان داخلی کشور را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این موضوعی است که بدنه اجرایی کشور به آن توجه چندانی ندارد؛ امروز بهره برداری از توان داخلی با نگاه اعتماد به جوانان مؤمن و زمینه سازی برای حضور آنها در عرصه های گوناگون یک ضرورت درجه یک است که اگر محور توجه برنامه ریزان ما قرار بگیرد، کشور دچار تحول تکاملی بسیار بالایی خواهد شد.

وی با اشاره به هجمه های سنگین دشمنان علیه ملت ایران و تحریم های ظالمانه به ویژه تحریم های دارویی گسترده افزود: امروز مجموعه مشکلاتی که سیل و زلزله برای کشور به وجود آورد، اعمال سنگین ترین تحریم ها از سوی دشمنان علیه ملت ایران، بحران کرونا و تیم اقتصادی ناکارآمد و منفعل کشور، برای شکستن کمر کشور کافی بود، اما حرکت های جهادی جوانان مؤمن و اندیشمند ما در عرصه های مختلف مانع آن شد.

آیت الله مروی اقدامات نیروهای جوان مؤمن، جهادی و انقلابی در راستای مقابله با کرونا را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: امروز مشاهده می کنیم که به همت جوانان مؤمن به پیشرفت های شگرفی در زمینه واکسن کرونا رسیده ایم و این را خود بنده از پزشکان و متخصصان معتمد کشور شنیده ام که پیشرفت های ما در زمینه واکسن کرونا کمتر از پیشرفت های هسته ای کشور نیست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه رمز حرکت رو به جلو برای انقلاب را اعتماد به جوانان مؤمن دانست و خاطرنشان کرد: ما در مسأله واکسن کرونا از آن جهت که به جوانان مؤمن اعتماد کردیم به پیشرفت های بالا دست یافتیم؛ همچنین در مسائلی همچون هوا و فضا، سلول های بنیادین، نانوتکنولوژی و فناروری نیز با همین روند به پیش رفته ایم.

وی با بیان اینکه با اعتماد به نفس، خودباوری و ترکیب همت و تعقل و آرمان گرایی به پیشرفت های بزرگ دست خواهیم یافت، ابراز داشت: در روایات نیز آمده است که به جوانان توجه کنید، زیرا شتاب آنها به سوی هر امر خیری بیشتر است؛ این موضوعی است که همه مسؤولان باید آن را نصب العین خود قرار دهند.

آیت الله مروی با اشاره به اینکه همه دستاوردهای انقلاب اسلامی در پرتو ولایت فقیه به دست آمده است، بر قدرشناسی از مفهوم و مصداق ولایت فقیه و ستون خیمه انقلاب، یعنی رهبر معظم انقلاب که پیشرفت‌های فراوان کشور و مکتب تشیع در پرتو این مفهوم و مصداق تحقق یافته، تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین نعمت برای کشورمان است و باید آن را پاس بداریم و بدانیم اگر از آن قدرشناسی نکنیم بدون شک آن را از دست خواهیم داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 5 =