وحدت کلمه؛ رمز خلق ۲۲ بهمن/ نگاه قبیله ای به مصلحت کشور نیست

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: نگاه قبیله ای به مصلحت کشور نیست، نگاه باید ملی و بین المللی باشد پس در مقام داوری و نقد مرز عدالت و انصاف را رعایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن در حرم مطهر رضوی به ویژگی های امام راحل اشاره کرد و گفت: امام دارای فضیلت های بسیاری بود، انسانی عاقل، دوراندیش، حکیم، آدم شناس، تیزبین، حلیم، آینده نگر، عبد صالح خداوند و نیایشگر نیمه های شب بود.

وی افزود: انگیزه های نفسانی و جاذبه های هوا و هوس ها نمی توانست به قله رفیع وجود باتقوای امام راحل دست پیدا کند، او امیر هواها و نفسانیات خود بود، صبور و بردبار بود، سخت ترین حوادث در وجود او تزلزل و تلاطم ایجاد نکرد، با یاد و نام خدا به دل و قلب خود آرامش می داد و در برابر حوادث سهمگین با استقامت تمام می ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی بیان داشت: امام خمینی مصداق آیه شریفه «وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ کانُوا بِآیاتِنا یُوقِنُونَ» بود و خدا زمام هدایت مجموعه های بشری را به ایشان سپرد، امتیاز صبر و مقاومت و استقامت در راه خدا و یقین به نصرت الهی داشت و این دو امتیازی بود که همه انبیا و اولیا و همه هدایت گران بشری و انسانی به این دو مزین بودند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که امام خمینی اسلام را در جهان مطرح کرد، گفت: ۲۰۰ سال است که متفکرین، روشنفکران، سیاست مدارن و فیلسوفان غربی تلاش می کنند که اسلام را به دست فراموشی بسپارند و برای این منظور سال ها کار و تلاش و هزینه کردند و در عصری که تصور می کردند اسلام از بین رفته است، امام راحل اسلام را به ذهن و عمل انسان ها باز گرداند، نه تنها اسلام را در زندگی شخصی افراد بلکه در صحنه سیاسی جهان مطرح کرد.

وی ابراز کرد: ملت بزرگ ایران در دوره قاجار و پهلوی به خاطر حکومت های نالایق و ناشایست و مزدور دچار انحطاط تاریخی و عقب ماندگی واقع شدند و امام توانست یکی از مرتجع ترین و پلید ترین حکومت ها که بر ایران مقتدر حکومت کرد از بین ببرد، امام این حکومت استبدادی و دیکتاتوری و عقب مانده پهلوی را که حافظ منافع ناشایست و نامشروع آمریکا و اسرائیل و غرب بود را از بین برد و حکومت مردم سالاری دینی را حاکم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی غلبه بر چالش ها را از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران خواند و اظهار کرد: انقلاب ما از روزهای آغازین با چالش های مختلف از جمله مطرح شدن مسائل قومی، تحریک گروهک ها، جنگ داخلی، تحریم های ظالمانه و هشت سال جنگ تحمیلی از طرف بدخواهان مواجهه شد که با توجه به تاریخ می بینیم بسیاری از انقلاب ها حتی در برابر یکی از این چالش ها از بین رفتند و یا با عدول از اصول انقلاب خود توانستند دوام بیاورند اما انقلاب اسلامی ما بدون عبور از اصول اصلی انقلاب از همه این چالش ها عبور کرد.

تولیت آستان قدس رضوی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و بیان داشت: استقلال در داخل و خارج، موضع گیری در صحنه های جهانی، آزادی، دفاع از مظلومین، رسیدگی به مردم و نیازمندان، بالابردن سطح علمی و استقلال و خودکفایی در جامعه از جمله ارزش های انقلاب است که به بسیاری از آن ها دست یافته است، امروز ملت خود تصمیم می گیرد و با مقاومت در برابر چالش ها و فشارها نه تنها متوقف نشده ایم بلکه در عرصه های مختلف پیشرفت کردیم.

وی ایجاد ناامیدی در مردم را از حربه های دشمن خواند و گفت: همه چیز را سیاه نبینیم و جلوه ندهیم که موجب یأس و ناامیدی مردم می شود ما می گوییم نه همه چیز را سفید و نه سیاه ببینید بلکه واقع بین باشید اگر نکات مثبت را می گوییم نکات منفی و سختی ها و دشواری ها را هم بگوییم، با بیداری و هوشمندی شما مردم صبور دشمن به هدف نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: کسانی که بر طبل یأس و ناامید در نظام و کشور می کوبند در میدان دشمن هستند، باید انتقاد کرد، جامعه ای که در آن انتقاد و نقد و اعتراض نباشد، مرده است در جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی باید نقد و انتقاد باشد اما انتقاد خیرخواهانه، ناصحانه و چاره جویانه باشد و از سر بغض و نفرت و پخش نفرت در میان مردم نباشد.

تولیت آستان قدس رضوی وحدت کلمه را موجب خلق ۲۲ بهمن بیان و ابراز کرد: نگاه قبیله ای به مصلحت کشور نیست، نگاه باید ملی و بین المللی باشد پس در مقام داوری و نقد مرز عدالت و انصاف را داشته باشید، وحدت کلمه است که نظام ما با سرافزاری در برابر چالش های دشمان ایستاده است، این وحدت و آحاد را از دست ندهید.

وی اظهار کرد: از مظاهر وحدت امید و حضور شکوهمند در انتخابات است، هر رأی و حضور ما دشمن را ناامید می کند، مراقب باشید سختی ها و دشواری ها ما را از اصل اساسی انقلاب دور نکند و میدان را برای دشمن باز نکند و دشمن را با کم رنگ کردن حضور نباید شاد کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 11