رسانه ملی باید مروج روش های علمی، هنری و ادب اسلامی در جامعه باشد

حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه رسانه ملی باید خروجی حوزه و دانشگاه را منتشر کند، گفت: رسانه ملی باید مروج روش های علمی، هنری و ادب اسلامی در جامعه باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار رییس رسانه ملی با بیان اینکه صدا و سیما باید با رفتار و عمل، خروجی حوزه و دانشگاه را به مردم نشان دهد، گفت: این را باید در نظر داشت که رفتار و عمل کردن بسیار بیشتر از سخنرانی و خطابه تأثیر می گذارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه رسانه ملی باید خروجی حوزه و دانشگاه را منتشر کند، اظهار داشت: رسانه ملی باید مروج روش های علمی، هنری و ادب اسلامی در جامعه باشد؛ امروز رسانه ملی باید جای خود را در میان مردم بیشتر باز کند، زیرا مردم اکثر وقت خود را با رسانه می گذرانند.

وی با بیان اینکه ادب بخشی از اخلاق جهانی اسلام است، تأکید کرد: ما باید در رسانه مردم را به وحدت و رعایت احترام نسبت به یکدیگر دعوت کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با انتقاد از پخش حجم بالایی از پیام های بازرگانی در رسانه ملی تصریح کرد: اینکه رسانه ملی حجم بالایی از تبلیغات مختلف بازرگانی همچون تبلیغ کفش و غذا را در برنامه کار خود قرار دهد زیبنده نیست، زیرا به جایگاه این رسانه لطمه می زند؛ البته بحث بودجه بسیار مهم است و باید تأمین شود، اما به این آسیب هم باید توجه داشت.

 
 

مفسر برجسته قرآن کریم تأکید کرد: امروز باید از ظرفیت جوانان نیز در رسانه ملی استفاده بیشتری داشته باشیم و اساساً جوانان باید تحت نظر افراد مجرب امور را پیش ببرند تا کارها به احسن وجه انجام شود؛ افزون بر این باید با عمق بخشیدن به تحقیقات برنامه ای به مخاطبان خودتان خوراک مناسب و قوی فکری و محتوایی اراده کنید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 9 =