عظمت اسلام مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد که امروز هم اگر رهبری امر کند علما و روحانیون با همان عشق و اشتیاق اوایل انقلاب، در جبهه ها حضور پیدا می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی به آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به اینکه کادر علم و فقاهت و کادر جهاد و حضور در میادین جنگ از جانب خدای متعال برای صیانت از اسلام در نظر گرفته شده است، گفت: گاهی انسان باید با عمل به آیه شریفه «نفر» برای فقاهت هجرت کند و گاهی نیز باید برای دفاع از کیان اسلام به میادین جنگ و جهاد برود.

وی با بیان اینکه فقها و علمای راستین دین هیچگاه در برابر دشمن سر خم نکرده و در برابر مصائب و مشکلات سست نشدند، ادامه داد: مقاومت در برابر سختی ها نیازمند صبر و تحمل و عزم راسخ است و علما در این زمینه پیشگام بوده اند.

عظمت اسلام مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه عظمت اسلام مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است، تأکید کرد: یکی از عوامل عقب ماندگی مسلمانان طی قرون مختلف سلطنت و پادشاهی، استکبار و استبداد زدگی بوده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جایگاه مردم از دیدگاه اسلام با تأکید بر اینکه بدون حمایت و پشتیبانی مردم هیچگاه اسلام عظمت پیدا نمی کند، اظهار داشت: امام راحل با پشتوانه مردم توانست رژیم سلطنتی را محو و دست استکبار را از ایران قطع کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از آن جهت که هیمنه استکبار را در هم شکست، همواره موجب ترس و وحشت دشمنان بوده و برای همین پس از پیروزی اش با حمایت همه جانبه حدود ۳۵ کشور، صدام را علیه ایران شوراندند، اما این جنگ هشت سال ادامه یافت و مردم فوج فوج به جبهه می شتافتند.

اگر رهبری امر کنند آماده جهاد و حضور در میدان هستیم

وی افزود: امروز هم اگر رهبری امر کند علما و روحانیون با همان عشق و اشتیاق اوایل انقلاب، در جبهه ها حضور پیدا می کنند؛ امام راحل در منشور روحانیت فرمودند سلام خدا بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را با مرکب خون نوشتند؛ حوزه امروز نیز آماده جهاد است و ما آمادگی خود را برای این کار اعلام می کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 7