دولت معمای دلالان را حل کند/ کسانی که از برجام خارج شده نباید طلبکار باشند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی، از عدم برخورد با دلالان انتقاد کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر کشور با تبریک سالروز عید مبعث، بعثت حضرت رسول الله(ص) را سرآغاز تحولی مهم و سرنوشت ساز در جهان بشریت دانست و ابراز امیدواری کرد به برکت این عید بزرگ مشکلات جهان اسلام حل شود.

وی امنیت ایران اسلامی در شرایطی که پیرامون جغرافیایی کشور درگیر ناامنی است را مثال زدنی و نتیجه لطف الهی و زحمت مسؤولان دانست و اظهار داشت: با وجود همه دشمنی ها و مشکلات ریز و درشتی که وجود دارد، کشور ما جزو امن ترین کشورهاست و امیدواریم همه مسؤولان و دستگاه ها دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مسؤولان را به تلاش و همت بیشتر برای حل مشکلات مردم بویژه مساله گرانی و رفع معضلات اقتصادی توصیه اکید کرد و گفت: امروز نابسامانی های اقتصادی و مشکلات معیشتی به شدت مردم را رنج می دهد؛ یکی از این مشکلات که همه از آن دم می زنند مساله دلال ها است؛ داد همه از دست این دلالان بلند است؛ اما در عین حال کسی نمی تواند جلوی شان را بگیرد.

این مرجع تقلید افزود: اینها چه کسانی هستند که زور دستگاه قضا و دولت به آنها نمی رسد، این مساله برای مردم و افکار عمومی تبدیل به معما شده است؛ به عقیده ما اگر محکم با آنها برخورد شود در کاهش گرانی ها مؤثر خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به نابسامانی وضعیت ارز در کشور اشاره کرد و بیان داشت: یکی از نکاتی که باعث بدبینی شده، تصور این موضوع است که دولت می خواهد قیمت ارز را بالا نگه دارد تا از این طریق مشکلات خود را حل کند و تا زمانی که مساله ارز و گرانی آن حل و ساماندهی نشود، مشکل ارزاق و مایحتاج مردم هم حل نخواهد شد. دولت می‌بایست با بهره گیری از نظرات کارشناسان به این مساله توجه کرده و برای رفع آن برنامه‌ریزی کند.

موضوع بدعهدی غربی ها و آمریکایی ها در موضوع برجام، از دیگر محورهای فرمایشات حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر کشور بود.

وی در این زمینه چند نکته کلیدی را به مسؤولان و دولتمردان بیان کرد و گفت: آمریکا و ترامپ در حالی از یک توافق بین المللی خارج شدند که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود عمل کرده بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: سؤال این است که چرا دولت، وزرا و مسؤولان ما از خارجی ها و آمریکایی ها این موضوع را با جدیت مطالبه نمی کنند که حالا آنها از موضع طلبکاری با ما برخورد می کنند و به دنبال گرفتن امتیازهای بیشتر هستند؟!

گفتنی است، در ابتدای این دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گزارشی از مسائل و وقایع مختلف کشور در سال جاری ارائه کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 7