برنامه های ستاد مردمی مهدویت در دهه مهدویت

حجت الاسلام عزیزی گفت: برگزاری گفتمان مهدوی، برگزاری کارگاه موعود شناسی، انفاق مهدوی و برگزاری مسابقه سلام بر موعود از جمله برنامه ها در دهه مهدویت است.

حجت الاسلام محمود علی عزیزی، مسؤول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی در نشست خبری از برنامه های این ستاد در ایام شعبان و دهه مهدویت خبر داد و گفت: برنامه های این ستاد در دهه مهدویت در بخش های علمی، رسانه ای، ترویجی، آموزشی  و حمایتی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های ستاد مردمی مهدویت با اتکا به حمایت مردمی و کمک های خیرین، اظهار کرد: تولید محتوای معرفتی در موضوع مهدویت با عناوین قرآن و مهدویت، خانواده مهدوی و ادعیه مهدوی در بخش علمی است که در بحث اعتقادی آیات مهدوی، در مباحث تربیتی خانواده را و در ادعیه  نیز دعاهایی که مربوط به مهدویت است را محور قرار می دهیم که هم در غالب فضای مجازی و حقیقی بیان می شود.

حجت الاسلام عزیزی به برنامه های ستاد مردمی مهدویت در بخش رسانه ای اشاره و بیان داشت: برگزاری گفتمان با ادیان مختلف و اهل سنت و محور وحدت قرار دادن مهدویت با همکاری صدا و سیما از جمله برنامه های پیش بینی شده در دهه مهدویت است همچنین برگزاری جمعه های مهدوی از حرم رضوی در عصرهای جمعه با همکاری آستان قدس رضوی و صدا و سیما و نیز پاسخ به شبهادت در فضای مجازی با تولید کلیپ ها، تولید پوستر و کتاب های مهدوی و توزیع در دهه مهدویت از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

مسؤول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی افزود: اعزام مبلغ در دهه مهدویت با همکاری با اداره تبلیغات از جمله برنامه های ترویجی است که هر ساله انجام می شود اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا طرح هرخانه یک مهدیه با عنوان حلقه های معرفت خانه به خانه را پیش بینی کرده ایم همچنین برگزاری نمایشگاه مهدوی بین باب الجواد و باب الرضا در صحن پیامبر اعظم(ص) و پاسخگویی کارشناسان به شبهات مهدوی در این نمایشگاه از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

این کارشناس دینی به موضوع مباحث در برنامه ها و گفتمان ها در دهه مهدویت اشاره و اظهار کرد: ده موضوع برای مباحث گفتمانی انتخاب تا به صورت ویژه به آن ها پرداخته شود که از آن جمله منتظر کیست ، تلاش منتظرانه یا آرزو اندیشی، امیدگرایی و آینده خواهی، آموزه های مهدوی در نهج البلاغه، عهد با موعود، ویژگی های های مهدی آوران و مهدی باوران، وظایف منتظران، روش های تربیت منتظرانه فرزندان، نقش زنان در ترویج فرهنگ مهدوی و جلوه هایی از جامعه مهدوی است.

وی با اشاره به این سخن رهبری که فرمودند:« کمتر عصری در جامعه بشری است که مانند امروز احساس نیاز به منجی کرده باشد.» ابراز کرد:  یکی از فعایت های ستاد مردمی مهدویت مطالبه گری است پس باید مطالبه کرد تا تمام راگان ها از جمله مساجد و حوزه های علمیه در بحث مهدویت پای کار بیایند.

حجت الاسلام عزیزی بیان داشت: برگزاری کارگاه های موعود شناسی با همکاری اوقاف در بقاع متبرکه از جمله برنامه های آموزشی در دهه مهدیت است همچنین به آستان قدس پیشنهاد شده است تا دوره های آموزشی موعود شتاسی در دار الحجه حرم مطهر رضوی برپا شود.

مسؤول ستاد مردمی مهدویت خراسان رضوی ادامه داد: مسابقه سلام بر موعود ویژه زیارت سلام علی آل یاسین در فضای حقیقی و مجازی و برگزاری مسابقه حفظ دعای توفیق برای کودکان از دیگر کارهایی این ستاد است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری طرح انفاق مهدوی و توزیع بسته های غدایی بین نیازمندان، طرح هر خانه یک درخت به یمن قدوم امام زمان و احیای موقوفات مهدوی از جمله برنامه های ستاد مردمی مهدویت خراسان است که در ماه رمضان گذشته بیش از ۲۲ هزار غذای گرم در افطاری های اطعام مهدوی را داشتیم و برخی شب ها به سه هزار بسته رسید امسال نیز هر شب ۳۱۳ بسته اطعام مهدوی را پیش بینی کرده ایم که میزان آن بستگی به حمایت های مردمی و خیرین دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 10