شعار سال جدید حاکی از اهمیت مساله تولید برای کشور است

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه شعار سال جدید حاکی از اهمیت مساله تولید برای کشور است، گفت: بلاتکلیفی پرونده های قضایی بخش تولید مانع رونق تولید می شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اولین جلسه شورای عالی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ که امروز یکشنبه هشتم فروردین ماه برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، ابراز امیدواری کرد سال جدید که آغاز و پایانش مصادف با ولادت امام عصر (عج) شده، برای ملت ایران و امت اسلام سالی پر برکت و توام با موفقیت باشد.

نیمه شعبان روزنه امید در دل های همه عدالتخواهان و مستضعفان عالم است

رییس قوه قضاییه با بیان این که نیمه شعبان روزنه امید در دل های همه عدالتخواهان و حق جویان و مستضعفان عالم است که از ظلم و بی عدالتی رنج می برند، تصریح کرد: امروز اعتقاد به مهدویت و وجود مقدس امام زمان (عج) فراگیر شده و اجرای عدالت و حدود الهی و اجرای کامل آیات نورانی قرآن و سنت نبوی آرزوی همه ملت هاست.

جامعه دور از فساد و تبعیض و ظلم و الحاد با ظهور منجی شکل می گیرد

آیت الله رئیسی افزود: بشریت به دنبال شکل گیری جامعه ای است که فساد و تبعیض نباشد و اعتقاد به مهدویت چنین جامعه ای را نوید می دهد که روزی می رسد در عالم ظلم نباشد، عدالت همه جا گسترش یابد و زندگی بشر همراه با اجری حدود الهی و دور از فقر و الحاد خواهد بود و از نظر ما آن روز دور نیست و با ظهور منجی این اتفاق می افتد.

جمهوری اسلامی می خواهد زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنانش با بیان این که «نظام جمهوری اسلامی پرچمدار اجرای عدالت و مبارزه با فساد و اجرای حدود الهی است و می خواهد زمینه ساز ظهور منجی باشد»، تصریح کرد: انتظار مردم این است که جامعه ما کمترین فاصله را با جامعه مهدوی داشته باشد و همه دست اندرکاران این نظام مقدس که به برکت خون شهدا برپا شده، باید تلاش کنند نظام را در تراز نظام علوی و مهدی کنند.

آیت الله رئیسی افزود: عمل صالح، گره گشایی از کار مردم و داوری و قضاوت عادلانه و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه از ارکان سیره مهدوی است و ظهور منجی عدالت، جامعه ای بدون فساد و تبعیض و دور از الحاد و ظلم را رقم می زند که خداپرستان میداندار آن خواهند بود.

قضاوت از شئون وجود مقدس انسان کامل است؛ قضات بر اساس عدل و حق حکم کنند

رییس قوه قضاییه با بیان این که نیمه شعبان ظرف ظهور انسان کامل است، قضاوت را از شئون وجود مقدس انسان کامل دانست و به همکاران دستگاه قضایی توصیه کرد «در تشخیص موضوع، امر قضاوت و صدور حکم به این مساله توجه ویژه داشته و بر اساس حق و عدل حکم کنند».

نامگذاری ۱۴۰۰ به عنوان سال پشتیبانی از تولید ناشی از اهمیت تولید برای کشور است

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» را ناشی از اهمیت مسأله تولید برای کشور دانست و تأکید کرد: هم قوه مقننه و هم دستگاه های اجرایی وظایف سنگینی در جهت حمایت از تولید و رفع موانع آن دارند و نقش قوه قضاییه نیز، هم در بخش نظارت و هم در حوزه قضایی بسیار مهم و اثرگذار است.

چند قانون برای حمایت از تولید داریم اما برخی قوانین کامل اجرا نمی شوند!

رییس قوه قضاییه با تقدیر از تلاش ها و اقدامات همکاران دستگاه قضا در سراسر کشور برای حمایت از تولید و تولیدگران در سال گذشته که منجر به فعال شدن بیش از هزار کارگاه و واحد تولیدی شد، آن را نشانه حساسیت و جدیت دستگاه قضایی در حمایت از نظام تولید دانست و بر لزوم تداوم این روند تأکید کرد.

آیت الله رئیسی با انتقاد از عدم اجرای کامل قوانین مربوط به حوزه تولید، اظهار داشت: در کشور چند قانون برای حمایت از تولید تصویب شده اما همه آنها به طور تمام و کمال اجرا نمی شوند که «قانون حمایت از فضای کسب و کار» و «قانون حمایت از تولید و فعال کردن واحدهای اقتصادی» از جمله آنهاست.

رییس قوه قضاییه با طرح پرسش درباره چرایی برزمین ماندن قوانین حمایتی از نظام تولید، تأکید کرد: باید علل و عوامل عدم اجرای قوانین مربوط به حمایت از تولید بررسی شوند تا با رفع موانع اجرای آنها، همه بخش ها در جهت حمایت از تولید و تولیدکننده حرکت کنند.

 بلاتکلیفی پرونده های قضایی بخش تولید مانع رونق تولید می شود؛ همکاران قضایی فوراً رسیدگی کنند

ربیس قوه قضاییه بلاتکلیفی پرونده های قضایی مربوط به کارخانه ها، کارگاه ها و واحدهای تولیدی را نیز یکی از موانع رونق تولید دانست و به همکاران دستگاه قضا در سراسر کشور دستور داد به این پرونده ها در هر مرحله و هر بخش قضایی که هستند، خارج از نوبت رسیدگی کنند.

آیت الله رئیسی گفت: تکمیل فرایند دادرسی و تعیین تکلیف پرونده های مربوط به دعاوی حقوقی بین مالک کارخانه ها، بانک ها و پیمانکاران و کارفرمایان ارتباط مستقیمی با رونق تولید دارد و رسیدگی فوری و سریع به این پرونده ها از مصادیق رفع موانع تولید است که رهبری فرزانه و حکیم انقلاب بر آن تأکید کردند.

ربیس قوه قضاییه همچنین از همکاران دستگاه قضا که در ایام تعطیلات نوروزی با کار و تلاش مضاعف برای ارتقاء امنیت تلاش کردند تقدیر و ابراز امیدواری کرد همه دستگاه ها به ویژه دستگاه قضایی در پایان سال جاری کارنامه درخشانی به پیشگاه ملت ارائه دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 13