از ایجاد فرقه و تفرقه تا ترور مردم و مسؤولان در دهه نخست انقلاب

حجت الاسلام تقوی از شرایط ایران قبل انقلاب و پس از آن سخن گفت و به ترورهای منافقین، اتحاد آنها با دشمن بیرونی و تحریف واقعیت ها در دهه کنونی اشاره کرد.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه گفت: یکی از وظایف سنگین علما و بزرگان و حتی سایر اقشار جامعه، کسانی که قبل انقلاب و دهه اول آن را درک کردند این است که نسبت به جوانان، نوجوانان و کسانی که آن دهه را درک نکردند ارشاد و راهنمایی داشته باشند.

وی افزود: نیاز به زیاده گویی و غلو در گفتن مسائل نیست همین که حقایقی را که در آن زمان دیده و از افراد موثق شنیده‌ایم برای جوانان امروزی و برای نسل امروز بازگو کنیم همین تکلیف و وظیفه ما را نسبت به دین، اسلام، جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی ادا می کند.

شرایط ایران قبل از انقلاب

حجت الاسلام تقوی گفت: چه دیدیم قبل از انقلاب و چه کشیدیم، علما، بزرگان، مراجع، فحول حوزه های علمیه، دانشگاهها، متفکرین، اندیشمندان، دانشمندان چه ها دیدید قبل از انقلاب چه ها بر سر دانشمندان و متفکران جامعه اسلامی آمد. چه کردند با دانشگاه، چه کردند با حوزه های علمیه، چه کردند با اصناف و بازاریان و کشاورزان و اقشار مختلف جامعه و با کارمندان جامعه، مگر کسی می توانست در آن شرایط نفس بکشد؟

وی افزود: کسی جرأت عرض اندام نداشت مگر کسی می توانست ادعا کند در مسائل سیاسی تبحر و تسلط و نظر دارد؟ مگر کسی را می گذاشتند در مسائل سیاسی و اجتماعی دخالت و یا ابراز عقیده کند؟

وی ادامه داد: بعد از انقلاب در آغازین روزهای انقلاب همین دستها و همین کسانی که در صحنه های سیاسی برای مردم خلل ایجاد می کردند و قدرت های بزرگی که در بیرون کشور بوده و برای کشور برنامه طرح می کردند اعم از انگلستان و امریکا قطعاً نمی توانستند پیروزی انقلاب را شاهد و ناظر باشند در نتیجه به شکل و روش دیگری وارد عمل شدند.

ایجاد فرقه و تفرقه

حجت الاسلام تقوی گفت: قطعاً تاکتیک ها و روش هایی که قبل از انقلاب اجرا می کردند دیگر پاسخگوی مبارزه با متدینین، انقلابیون و اسلام گرایان واقعی و پیروان امام(ره) نبود و باید از روش های جدیدی استفاده می کردند.

وی افزود: یکی از روش هایی که استفاده کردند ایجاد گروهک ها، فرقه ها و دسته هایی بود که هر کدام روشها و منشها و خط مشی های سیاسی و اجتماعی خودشان را داشتند و قطعا با معیارهایی که انقلاب اسلامی شکل گرفته بود و با رأیی که مردم در ۱۲ فروردین به نظام مقدس جمهوری داده بودند سازگار نبودند لذا باعث تفرقه بین مردم می شد.

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه بیان داشت: مردم برای اسلام انقلاب کرده بودند، مردم برای حکومت اسلامی انقلاب کرده بودند قطعاً تفکر منافقین، تفکر چپی ها، تفکر فدائیان خلق، تفکر احزاب و دسته جاتی که آن روز بروز و ظهور داشتند متفاوت با خواست مردم بود.

وی افزود: ای کاش جوان های ما بودند و می دیدند که در جامعه ما در دهه ۶۰ چه اتفاقاتی افتاد و چه اتفاقاتی می توانست بیفتد و چه اتفاقاتی در حال شکل گرفتن بود قطعاً توقع آن روز این بود که نه تنها اسلام را از انقلاب بگیرند و نه تنها جمهوریت را از انقلاب بگیرند بلکه ایران اسلامی را تکه تکه و قطعه قطعه کنند. در کردستان به نوعی آهنگ خاصی زده می شد در بلوچستان به گونه ای دیگر و در ترکمن صحرا به نحوی دیگرو در هر جایی از وطن با تحریک قومیت ها به شکلی دیگری دشمن در حال فعالیت بود.

ترورهای کورکورانه مردم و مسؤولان نظام

استاد حوزه و دانشگاه گفت: گروه های سیاسی وارد عمل شده بودند به شکل خاصی از وجود و حضور گروه های موافق جامعه شیعی و دینی و مسلمان امتناع داشتند و آنها را اذیت می کردند در شمال کشور جنگل ها آمل، بابل و قسمتهایی از دریا شرایط خاص و ویژه خودش را داشت. آن روزها در تهران هر روز در هر کوچه و خیابانی هر کس ظاهر دینی و مذهبی داشت به جوخه ترور سپرده می شد و برای منافقین فرقی هم نمی کرد که این فرد در چه شرایطی است پیر است، جوان است، عالم است متفکر است دانشگاهی است بازاری است مسلمان یا مسیحی است به صرف این که از انقلاب اسلامی حتی در سطح بسیار پایینی حمایت می کرد به جوخه ترور سپرده می شد.

وی افزود: ما آن زمان در تهران جزء منبری ها و مبلغین تهران بودیم هر لحظه خبر جدیدی را می شنیدیم و هر لحظه وحشت جدیدی در دل مؤمنین ایجاد می شد امنیت در خانه ها نبود، امنیت در کسب و شغل و اداره نبود امنیت در مراکز اداری و اجتماعی و سیاسی ما نبود آن هم به واسطه حملاتی که توسط فرقه ای منافق و آنهم کورکورانه انجام می شد گاهی انفجارهایی که در گوشه و کنار تهران و شهرهای دیگری مثل اهواز و تبریز و مشهد و قم و اصفهان و سایر بلاد اتفاق می افتاد که از هر گوشه خبر می رسید.

جنگ و اتحاد دشمن داخلی با بیرونی

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه بیان داشت: از طرفی جنگ ایران و عراق مردم را وادار به دفاع از کشور و نظام کرده بود و در داخل هم باید با عناصر منافقین می جنگیدند. منافقینی که دست اتحاد به سمت صدام و دشمنان کشور و نظام دادند با کسانی که معتقد بودند ایران باید به چند تکه تقسیم شود شمال ایران، جنوب ایران، غرب ایران، شرق ایران، مرکز ایران، قرار بود ایران را به ۲۰ کشور کوچک تبدیل کنند و تکه تکه و قطعه قطعه کنند هر روز آهنگ جدیدی از رسانه های خارجی می شنیدیم و می شنیدند و بعد اشغال مهران شعار دادند امروز مهران فردا تهران.

وی افزود: در عملیات هایی که منافقین به کمک صدام انجام می دادند معتقد بودند در عرض یک هفته تهران را فتح خواهند کرد مشهد و دیگر شهرها را در اختیار می گیرند، صدا و سیما و اماکن این چنینی را به دست گرفته و در راستای اهداف شومشان عمل خواهند کرد و از مدافعان انقلاب و نظام دینی انتقام خواهند گرفت.

شهادت بهشتی و دیگر سران نظام

حجت الاسلام تقوی گفت: در چنین شرایطی با خلق و خویی بدور از انسانیت حزب جمهوری را منفجر می کنند و شخصیت های بزرگی مثل آیه الله بهشتی در صدر شهدای آن روز به شهادت می رسد نمایندگان مجلس و بزرگانی از نظام، نخست وزیر و رئیس جمهور کشور را و متفکرین و اندیشمندانی مثل شهید مطهری، شهید مفتح و سایرین را به شهادت رساندند.

وی افزود: چقدر از عزیزان ما را به خاک و خون کشیدند اینها که امروز دم از دموکراسی می زنند آن روز بدون محاکمه، بدون شناسایی، بدون برگزاری جلسات در کوچه و بازار و خیابان و در جلوی چشمان زنان و فرزندان عزیزان را به خاک و خون می کشیدند از ارتش و سپاه از بازار، عزیزانی از دانشگاه و از حوزه های علمیه عزیزانی از احزاب و گروه های سیاسی طرفدار انقلاب به خاک و خون کشیده شدند.

همه به میدان آمدند…

استاد تقوی بیان داشت: قطعاً در چنین شرایطی وجود نیروهای فداکار لازم بود نیروهایی از خود جدا شده و به خدا رسیده ای که پای امام و انقلاب و آرمان های آن بایستند آن روز شخصیت های بزرگ انقلاب را نباید تنها می گذاشتیم آن روز کسانی قد علم کردند و سینه سپر کردند در قامت قاضی، در قامت بازپرس، در قامت پاسدار، در قامت نیروهای کمیته و مردمی، در قامت نیروهای کرد مسلمان، ترکمن، بلوچ، کسبه و بازاری و تاجر و حوزوی و دانشگاهی اعم از زن و مرد همه به میدان آمدند.

وی افزود: همه دست در دست هم دادند و در عملیات مرصاد حماسه آفریدند اگر این حماسه همراه احکام دادگاه ها نبود اگر قضات بزرگواری نبودند که سینه سپر کنند و از اسلام و دین دفاع کنند امروز نه کشوری بود و نه انقلابی بود و نه جامعه اسلامی و نه افتخاراتی که در جهان امروز کسب کردیم.

وی ادامه داد: اگر امروز اسرائیل به زانو درمی آید و اگر امریکا وادار به مذاکره می شود اگر امروز کشورهای مخالف ما در جوامع بشری وادار به سر یک میز نشستن می شوند همگی به همت والای مردم ایران عنایات و توجهات الهی، رهبری های امامین انقلاب و به برکت حضور قضات، شخصیت های علمی فکری نظامی و انتظامی در دفاع از حیثیت و کیان اسلام و جامعه اسلامی و تشیع علوی و اصولا از مستضعفین جهان است.

دشمن و تحریف واقعیت ها

رییس مرکز فقهی تبلیغی جوادالائمه بیان داشت: دشمن جامعه اسلامی را شناخته است که شیعه و سنی برایش فرقی ندارد برای او جنگیدن در غزه و لبنان و بوسنی و هرزگوبین و پاکستان و عراق برای دفاع از کیان اسلام فرقی ندارد و مثل خون دادن در سرزمین مقدس کربلا و در رکاب اباعبدالله و همراهی با پیامبر در جنگ احد است.

وی افزود: مثل عزیزانی که مدافع حرم شدند و با خون خود از حرم های ائمه شخصیت های بزرگ از امازادگان و نوادگان ایشان را حفاظت و حراست کردند قطعا این مسائل بر خلاف میل دشمن و تحریف او باید برای نسل جوان و نسل جدید بازگو شود واقعیت ها تلخی های گذشته و شیرینی های به دست آمده بیان شود.

حجت الاسلام تقوی گفت: انشالله امید به آینده داشته باشیم و وعده هایی که در اسلام و دین مطرح است که «الاسلام یعلو و لا یعلی الیه و ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم و من کان مع الله و الله معک» اینها را برای جامعه بازگو کنیم.

وی افزود: انشالله جامعه نوجوان ما و عزیزانی که بعد از انقلاب پا به عرصه اسلامی گذاشتند با روشنگری های بزرگانی که دوران قبل اسلام را دیدند مسیر اصلی هدایت و ارشاد را طی کنند و کشور را به سر منزل مقصود برسانند و پرچم انقلاب توسط رهبری معظم انقلاب تحویل حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان(عج) شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 7