در دیدار نمایندگان مجلس با مراجع تقلید و علما چه گذشت؟

مراجع تقلید و علما در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت قانون گذاری در جهت حل مشکلات معیشتی مردم تاکید کردند.

 

در حالی که مجلس یازدهم تجریه همکاری با دولت دوازدهم و سیزدهم را در کارنامه خود ثبت می کند، به مناسبت روز مجلس، پنجشنبه برخی از نمایندگان ملت به شهر مقدس قم سفر و با مراجع تقلید و علما دیدار کردند.

سید ناصر موسوی لارگانی، محمد تقی نقدعلی، احمد حسین فلاحی، سید جواد حسینی کیا، فاطمه مقصودی، سمیه رفیعی، اصغر سلیمی و علی اکبر کریمی، نمایندگانی هستند که در سفر به قم حضور داشتند.

نمایندگان مجلس انقلابی در بدو ورود به شهر کریمه اهل بیت در حالی که هنوز هوا روشن نشده بود به زیارت حرم بانوی کرامت رفتند و با استمداد و یاری از فرزند امام موسی بن جعفر (ع) و خواهر امام الرئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برای دیدار با مراجع تقلید و نماینده ولی فقیه در استان قم آماده شدند.

نمایندگانی که امروز به اعضای مجلس انقلابی شناخته می شوند، و این روزها چانه زنی و چکش کاری تصویب لایحه بودجه را سرو سامان می دهند، صبح پنجشنبه درحالی که جمعی از مردم قم در خواب آخرین روز کاری هفته بودند و برخی در این روزهای آشفته و افسارگسیخته گرانی و تورم پاشنه کفش خود را بالا کشیده و به دنبال لقمه ای نان در کوچه و خیابان های قم قدم می زدند، آماده دیدار با مراجع تقلید شدند.

نمایندگان در این دیدار با حضرات آیات نوری همدانی، علوی گرگانی، حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین قم، حجج اسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی و رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران دیدار و گفت و گو کردند.

نمایندگان ملت گزارشات کلی و گاهی جزیی مختلفی را به استحضار مراجع تقلید رساندند. نقطه مشترک نصایح و رهنمودهای تمامی مراجع تقلید اهتمام و دقت در معیشت مردم و اقتصاد کشور بود.

م/در دیدار نمایندگان مجلس با مراجع تقلید چه گذشت؟

وکیل ملت باید پشتیبان مردم باشد

در حالی که عقربه های ساعت ۱۰:۳۰ صبح پنجشنبه را نشان می داد و به دلیل ازدحام جمعیت مثل همیشه این عکاسان خبرگزاری ها بودند که در متن کار و رو در رو با نمایندگان قاب بندی می کردند و ما خبرنگارها باید در سالن کنار و از پشت پرده نظارگر این دیدار می بودیم صدای نماینده فلاورجان حکایت از آغاز دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی را می داد، از ورزش و محیط زیست و معیشت مردم و طلاب و … نماینده های ملت سخن گفتند، اما حضرت آیت الله نوری همدانی مستقیم هدف را نشانه گرفته و رسیدگی به وضعیت اقتصادی تمام ملت را به عنوان یک فصل الخطاب به نمایندگان ملت بیان کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: باید توجه به مردم بیش از این باشد، نمایندگان و دولت باید در کنار مردم و در بین مردم زندگی کنند، اگر با مردم با تواضع صحبت کنید قطعاً عذر شما را می پذیرند. 

این مرجع تقلید با اشاره به نامه امام علی به قیس، تصریح کرد: عمل شما برای امرار معاش نیست بلکه این منصب ها امانتی در دست شما است، شما وکیل مردم شده اید تا پشتیبان ملت باشید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به گرانی و تورم در جامعه اذعان کرد: گرانی و ضیق معیشت برای مردم سنگین است، در حالی که مردم باید در سایه شما در رفاه حداقلی باشند، در برابر مردم متواضع باشید، تنها وضع قانون مهم نیست باید راه افتاد تا قانون اجرایی شود، بارها گفته ایم دیرکرد حرام است، اگر تصویب کرده اید باید آن را عملی کنید.

م/در دیدار نمایندگان مجلس با مراجع تقلید چه گذشت؟

آسایش و رفاه ملت را در تصویب لایحه بودجه مد نظر قرار بدهید

در حالی که خبرنگار خبرگزاری رسا از فرصت بین دیدارها نهایت بهره را می برد و با تنی چند از نمایندگان تا پای ماشین مصاحبه می گرفت، اهالی رسانه خود را برای دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی به دفتر معظم له رساندند، باز همانند همیشه با صفا و صمیمیت در کنار نمایندگان ملت روی زمین نشستیم و به رهنمودهای این عالم عظیم الشأن گوش سپردیم؛ آسایش ملت دغدغه اول و آخر حضرت آیت الله علوی گرگانی بود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: مجلس جای سرنوشت سازی است و تمام کشور مدیون مجلس است، سرنوشت کل ملت ایران به دست شما نمایندگان است و باید بتوانید جواب خدا را بدهید و از این مسئولیت سربلند بیرون بیایید.

وی با این بیان که مسئولیت پذیری از جهتی خوشحالی و از جهتی ناراحتی دارد، اذعان کرد: سرنوشت ملت به دست شماست لذا بیشتر مراقب باشید، زمانی اینجا آمده اید که برنامه بودجه در حال اجرایی شدن است، لایحه بودجه را به گونه ای تصویب کنید که به ملت فشار نیاید؛ مردم منتظر نتیجه مصوبات شما در مجلس هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: تا آنجایی که قانون اجازه می دهد به فکر آسایش و رفاه مردم باشید، مسئولیت شما خیلی سنگین است، دعا می کنم خدا به شما توفیق بدهد که این دوره مسئولیت را با موفقیت پشت سر بگذارید.

م/در دیدار نمایندگان مجلس با مراجع تقلید چه گذشت؟

فضای مجازی جزء اولویت های مجلس باشد

پس از دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی، ماشین نمایندگان به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت کرد تا پس از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد جمکران، نماز ظهر را هم در همان مکان به جا بیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان اظهار کرد: در کنار کوتاهی‌ ما در نظام آموزشی و پرورشی، فیلم ها و سریال‌هایی وجود دارد که ترویج فحشا می‌کنند و دشمن نیز از طریق فضای مجازی این موضوع را پیگیری می‌کند و به آن شدت می‌دهد.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: فضای مجازی باید از جمله اولویت های اول مجلس ما باشد و کنترل این فضا بسیار مهم است.

وی اظهارکرد: تمام کشور ها در دنیا برای استفاده از فضای مجازی چارچوبی دارند، اما این فضا در کشور ما رها شده است.

م/در دیدار نمایندگان مجلس با مراجع تقلید چه گذشت؟

ارتباط سیستمی بین حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی برقرار شود

آیت الله حسینی بوشهری نیز دی دیدار نمایندگان مجلس به ذکر توصیه هایی پرداخت و بیان کرد: سعی کنید در جلسات مجلس غیبت نکنید و همیشه در جلسات قانون گذاری حضور داشته باشید. دستگاه تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی باید همیشه در حال رصد باشد و قوانین را با توجه به شرایط، تغییر داده و به روز کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید یک نوع ارتباط سیستمی بین حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی برقرار شود تا در مرحله عمل هرچه بهتر مؤثرافتد.

وی تصریح کرد: حوزویان ما امروزه علاوه‌ بر علوم حوزوی، باتحصیلات دانشگاهی و مسائل روز کشور نیز آشنایی دارند و این در کارمشترک بامجلس بسیارمفیدخواهدبود.

عصر امروز دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مراجع تقلید و علما به پایان رسید، تمام مراجع تقلید و علماء یک صدا و با طنینی رسا خواستار رسیدگی به اقتصاد، تورم و فشارهای اقتصادی بودند و هرکدام به طریقی چراغ راه را به نمایندگان خانه ملت نشان دادند که باید قدردان این ملت بود و هیچگاه فراموش نکنند، نماینده مجلس وکیلی است که باید پشتیبان مردم باشد. نمایندگان مردم توصیه مراجع را گوش کردند و از این لحظه به بعد چشم مردم به همت نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی برای عمل به این رهنمودها است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17