مناظرات و اقدامات فرهنگی امام رضا به صورت شایسته تبیین شود

آیت الله نوری همدانی

 حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید،  در دیدار اعضای شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت، تکریم، تجلیل و گرامی داشت اهل بیت(ع) را اقدامی ارزنده خواند و گفت: در این راستا از هر جهت تلاش شود تا مردم با فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) آشنا شوند لازم، بجا و شایسته است، از این رو خدمات شما نیز مقدس و مهم است.
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه به سیر تاریخی مساله امامت و ولایت اشاره و تصریح کرد: بیان مطالب تاریخی بدون تجزیه و تحلیل چندان مفید نخواهد بود، متاسفانه در تاریخ ائمه این مساله به صورت کامل انجام نشده است که افرادی شایسته و ذی صلاح این کار را انجام دهند.
وی با تاکید بر انجام تحقیقات کامل و جامع درباره سیره، شخصیت و ابعاد مختلف زندگانی ائمه اطهار(ع) به تبیین شخصیت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) پرداخت.
این مرجع تقلید هجرت پیامبر(ص)، سفر امام حسین به کربلا و مسافرت حضرت امام رضا(ع) به طوس را دارای ابعاد بسیار و مهم دانست و تاکید کرد: سفر ایشان مساله ای ساده نبود بلکه پیام ها و محتوای بسیاری داشت.
حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر هوشیاری در مقابل نقشه های دشمنان و مخالفان، حضرت امام رضا(ع) را در این خصوص الگویی کامل دانست و همگان را به الگوگیری از ایشان توصیه کرد.
این مرجع تقلید عمده کار امام رضا(ع) در مسافرت به خراسان را مناظرات و انجام کارهای فرهنگی دانست و گفت: باید به نحو شایسته مناظرات امام رضا(ع) و کارهایی فرهنگی که ایشان انجام دادند تبیین شود، چراکه فیلمی که در این جهت ساخته و پخش شده، نتوانسته بود عظمت و ابعاد مختلف خدمات ایشان را به تصویر بکشد.
وی بیان داشت: امروز ما با مسائل زیادی مواجه هستیم و باید پاسخگوی همه مطالب بشریت باشیم، از این رو باید افرادی صاحبنظر و شایسته باشند که با استناد به آموزه های اهل بیت(ع) پاسخگوی شبهات و مسائل باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که هیچ یک از ائمه به اندازه امام رضا(ع) مناظرات نداشتند، ابراز داشت: آن حضرت با دلیل و برهان شبهات را پاسخ می گفتند و امروز نیز باید کسانی باشند که شبهات سیاسی، عقیدتی و مذهبی را پاسخ دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 10