حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری: بازی‌های سیاسی برنامه‌ها را منحرف می‌کند

  عضو اتاق فکر تبلیغ تاکید کرد: باید انگیزه‌ها و برنامه‌ها را الهی کرد و آنها را با خط کش الهی اندازه‌گیری نماییم، نه با خط‌کش بازی‌های سیاسی. 

Mandegari_L_135307 

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، عصر امروز۱۲ بهمن ماه در همایش راویان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس، در مدرسه عالی دارالشفاء قم، با اشاره به این که خداوند سبب ساز و سبب سوز است، تصریح کرد: عالم اسباب مسببات است و جز از طریق اسباب کاری صورت نمی گیرد و سببیت اسباب دست خداست.

وی با بیان این که اسباب بر دو دسته است، خاطرنشان کرد: اسباب عینی، مادی و ظاهری و اسباب غیبی، باطنی و معنوی؛ خداوند برای دسترسی به اسباب عینی تجربه و علم را به بشر داده است، اما اسباب غیبی به وسیله حس، علم، تجربه و عقل قابل درک نیست.

رییس هیات امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا تاکید کرد: اسباب غیبی در تمام امور عالم موثر است و به وسیله وحی به دست ما رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر ضرورت فهم، رعایت و محافظت از اسباب عینی و غیبی، عنوان کرد: فهم اسباب عینی و غیبی با معرفت و رعایت آن با تقواست و مداومت بر اسباب نیز از گام های رسیدن به آن است؛ اگر قرار بود همه اسباب غیبی را بفهمند نیازی به آمدن ۱۲۴ هزار پیامبر نبود.

وی با اشاره به این که ما در بحث های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … اسباب غیبی را گم کره ایم، تصریح کرد: برخی فروشندگان، اجناس خریداری شده به قیمت قبلی را به قیمت روز می فروشند و کسب و کار آنان بی برکت است، اما اگر انصاف داشته باشند، خداوند به زندگی آنان برکت می دهد.

سخنران این همایش همچنین با بیان این که یک فرمول اسباب غیبی “از ما حرکت و از خدا برکت” است، گفت: این فرمول می تواند سه حالت حرکت حداقلی یا سعی، حرکت حد وسطی یا سرعت و حرکت حداکثری یا سبقت و مجاهدت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تاکید کرد: باید انگیزه ها  و برنامه ها را الهی کرد و برنامه ها را با خط کش الهی معین کرد، نه با خط کش بازی های سیاسی.

رییس هیات امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با بیان این که امام خمینی(ره) به فرمول الهی ایمان آورد، اظهار داشت: امام راحل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را براساس انگیزه الهی و برنامه ای براساس چارچوب دین و تقوا پیروز کرد و خداوند هم امکانات مادی و معنوی را برای ایشان آماده کرد،

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت مطالعه راویان تاکید کرد و اظهار داشت: مطالعه و تلاش فنی و مهارتی از اسباب روایتگری است؛ روایتگران باید گفتن و شنیدن، نوشتن و  خواندن و نقد کردن و به نقد گذاشتن را تمرین کنند.

رییس هیات امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا با بیان این که روایتگری علم، هنر و فن است، ابراز داشت: هنر هنرمندی، مهارت تمرین و علم تلاش علمی می خواهد، اما روایتگری یک توفیق الهی نیز می باشد، یک بخش این توفیق، حرکت و تلاش هنری و علمی و فنی است و بخش دیگر آن جلب برکت الهی است.

وی ادامه داد: امروز اگر راوی دفاع مقدس به اسباب غیبی ایمان نداشته باشد، نمی تواند به مردم بگوید که محافظت از انقلاب نیازمند تلاش حداکثری و توسل است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بر ضرورت توسل به قرآن و نماز و استغفار تاکید کرد و گفت: راوی دفاع مقدس که مقید به نماز شب نباشد، نباید امید تاثیرگذاری داشته باشد؛ نماز شب حضرت امام(ره) ۷۰ سال ترک نشد و براساس این توفیق آرامش خاصی داشت.

رییس هیات امناء موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا افزود: مردم باید بدانند امروز پاک کننده کوتاهی های ما استغفار است، استغفار نیز یک دعاست؛ استغفار سبب غیبی نگهداری ماست.

 وی همچنین با اشاره به اهمیت توسل به دعا گفت: مردم در عملیات های دفاع مقدس برای رزمندگان دعا می کردند، اما امروز چرا مردم برای عملیات دولت دعا نمی کنند؟ انتخابات نزدیک است باید مردم را دعوت به دعا کنیم.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 17