جهان شمولی قرآن موجب ماندگاری آن شده است

جهان شمولی 1_L_134212 موجب ماندگاری آن شده است

  حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که خدمت به خادمان قرآن را افتخار می دانم گفتند: قرآن محصور و متعلق به یک عصر و زمانه و یک جمعیت خاص نیست بلکه جهان شمول است و این موجب ماندگاری و جاودانی این کتاب مقدس آسمانی شده است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له، شب گذشته در مراسم اختتامیه هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص)، با ذکر این مطلب که این مراسم ویژه تجلیل از خادمان قرآن کریم از سراسر جهان است، اظهارکردند: افتخار این را دارم که خادم خادمان قرآن هستم و به این خدمت نیز افتخار می کنم.

ایشان افزودند: خداوند در قرآن و پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در کلام، چنین فرموده اند که قرآن محصور و متعلق به یک عصر و زمانه و یک جمعیت خاص نیست و جهان شمول و این خاصیت نیز موجب ماندگاری و جاویدان ماندن این کتاب مقدس آسمانی شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: در قرآن صفات و خطابات متعددی در مورد قرآن و پیامبر(ص) انجام شده است که یکی از آنها، برهان و نور است؛ یعنی پیامبر اکرم(ص)، برهان و قرآن، نور ذکر شده است که این نور، نور حسی نیست ولی ویژگی های نور حسی را نیز داراست.

معظم له گفتند: ۷۸۰بار در قرآن، ماده علم و ۴۹ بار نیز ماده عقل بیان شده است و همه سخن از عقل و منطق و برهان است و پیامبر(ص) نیز ازهمین مسیر مردم را ارشاد می کردند؛ ما نیز به دنبال گرفتن برهان از قرآن و حدیث هستیم .

ایشان خاطرنشان کردند: قرآن نور است، نه نور حسی ولی آثار نور حسی را در خود دارد که یکی از آنها، این است که هرجا نور است، ظلمت محو می شود و یا اگر جایی نوری روشن باشد، دزدان، هوس دزدی به سرشان نمی زند؛ یا هرجا نور و قرآن حاکم باشند دشمنان و تاریکی و ظلمت، توان عرض اندام ندارند.

معظم له خاطرنشان کردند: سرعت نور، سریع ترین حرکت  است و قرآن نیز که نور است با سرعت در دل ها جای بازکرده و قلوب را شیفته خود می کند؛ کلام پیامبر نیز از قرآن است و اهل بیت(ع) نیز در همین مسیر گام برداشته اند؛ در حقیقت عترت همان ولایت است.

ایشان در پایان از تلاش های جامعهالمصطفی(ص) العالمیه در ایجاد همگرایی قرآنی و صدور دانش اصیل اسلامی و اهل بیتی(ع) به جهان، تقدیر کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 4 =