برخی با یک مصاحبه و سخنرانی فضای جامعه را متزلزل می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه برخی با یک مصاحبه و سخنرانی فضای جامعه را متزلزل می‌کنند، توجیه مشکلات جامعه را حماقت و تضعیف دیگران را خیانت به خون شهدا دانست.IMAGE633811162342183506

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز، پیش از ظهر امروز در هفتمین نشست فرهنگی، آموزشی اساتید گروه معارف اسلامی و الهیات دانشگاه پیام‌ نور سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد، کوتاه بودن علوم دانشگاهی را از جمله مشکلات دانشگاه‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه پس از اینکه تجاوز در دنیا را به مالی، نأموسی، ثروتی و آبرویی تقسیم کرد، اظهار داشت: بیشترین نوع تجاوز تجاوز به آبروی افراد است در حالی که در هیچ کتاب دانشگاهی، قانونی برای تجاوز به آبروی افراد لحاظ نشده است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: همچنین در رشته علوم تعلیم و تربیت چیزی به نام لقمه حلال وجود ندارد، تنها در این رشته‌ها به سود و مال توجه شده و در این رشته‌ها نیامده که مال باید بر چه اساسی و با چه کیفیتی به دست‌ بیاید، در حالی که در قرآن برای تمام این موضوع‌ها قوانینی بیان شده است.

تحصیلات دانشگاهی سرمایه نیست

رییس ستاد اقامه نماز با بیان این‌که خروجی دانشگاه‌ها شعار «کشوری که دانشگاه‌اش بیشتر آمار جنایتش نیز بیشتر است» شده، افزود: درس‌های دانشگاه را بخوانید اما به آن با این دید که یک اقیانوسی است با یک وجب آب نگاه کنید؛ درس‌های دانشگاه‌ها مانند قرآن نیست که اقیانوس عمیقی از علوم باشد.

وی تصریح کرد: تنها به دروس دانشگاه‌ها تکیه نکنید، این دروس سرمایه نیست، نگاه به تحصیلات دانشگاه‌ها باید نگاه گذرنامه‌ای باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در قرآن نسبت به امنیت روانی جامعه تأکید زیادی شده است حتی خداوند نسبت به آن قسم یاد کرده، کدام جامعه و قانونی است که این‌گونه نسبت به امنیت روانی جامعه اهمیت داده باشد.

متزلزل کردن فضا یکی از مرض‌های جامعه

وی گفت: متأسفانه یکی از مرض‌های جامعه ما این است که برخی افراد با یک مصاحبه و سخنرانی فضای جامعه را متزلزل می‌کنند، در جامعه مشکلات است، توجیه این مشکلات حماقت، تضعیف دیگران خیانت به خون شهدا است و ما وظیفه داریم که مشکلات را حل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در ارزش علم و تعلیم گفت: برخی علم‌ها، علوم نیستند، خیلی از علوم نیز ماست‌مالیزه هستند، در تحصیل علوم باید به دنبال واجبات باشیم نه مستحبات که متأسفانه برخی از علومی که خوانده می‌شود نه واجب است نه مستحب و دردی از جامعه را نیز دوا نمی‌کند.

وی تأکید کرد: نباید نگاه افراد به دروس ترمی و نمره‌ای باشد، چرا در دانشگاه‌های سقوط اخلاقی داریم؟ نباید به دانشگاه‌ها نگاه کاسبانه داشته باشیم، استادان باید از روی دلسوزی به شاگردان درس بدهند، دانشجویان نیز متوجه باشند که برخی از استادان برای حقوق و مدرک درس می‌دهند و دلشان به حال آن‌ها نمی‌سوزد.

استادان معارف پرچم‌دار نماز در دانشگاه‌ها باشند

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این‌که اساتید باید الگو شاگردان در دانشگاه‌ها باشند، ابراز داشت: باید استادان معارف پرچم‌داران نماز در دانشگاه‌ها باشند، افزایش علم نیز باید سبب افزایش عبودیت فرد شود.

وی خاطرنشان کرد: تحریف نشدن قرآن و اعجاز آن در دانشگاه بیان شود، باید مطالب قرآن را کاربردی کرد، متأسفانه دین برای نسل جوان به صورت درست معرفی نشده است، اگر برای دانشجویان هفته‌ای یک آیه را تفسیر کنیم آن‌ها نیز افرادی همانند شهید رجایی و چمران می‌شوند.

ارتباط محبت آمیز استادان با شاگردان

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این‌که استادان باید تمام تلاش خود را برای تربیت شاگردان انجام دهند، گفت: استادان باید با شاگردان ارتباط محبت‌آمیز داشته و مراقب باشند که شغلشان دکان نشود، همچنین یک دوره تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه داشته و با مردم رابطه عاطفه‌ای برقرار کنند






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 4 =