رسیدن به تمدن اسلامی نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه و دانشگاه است

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با توجه به الگوبرداری کشورهای اسلامی از غرب، بایستی تفاوت های موجود بین مبانی سبک زندگی و انسان با توجه به فضا و موقعیت هر جامعه شکل بگیرد و در راستای تحقق این هدف در بخش رواج سبک زندگی اسلامی، حوزه های علمیه باید وارد میدان شوند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)  شب گذشته ۲۸ بهمن در همایش دانشجویان و طلاب خراسان رضوی در اردوگاه ثامن الائمه(ع) مشهد به بررسی سبک زندگی و تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: هر جامعه باید منطبق بر فضای حاکم در آن عمل کند و از تقلید و الگو‌گیری از جوامع دیگر خودداری کند.

وی افزود: با توجه به الگوبرداری کشورهای اسلامی از غرب، بایستی  تفاوت های موجود بین مبانی سبک زندگی و انسان با توجه به فضا و موقعیت هر جامعه شکل بگیرد و در راستای تحقق این هدف در بخش  رواج سبک زندگی  اسلامی، حوزه های علمیه باید وارد میدان شوند.

 وی با بیان این که مقالات با موضوع سبک زندگی اسلامی در حوزه های دانشگاهی باید گسترده و افزایش پیدا کند و در آن نکات کاربردی و نقشه های راهبردی تبیین شود گفت: در راستای داشتن تمدن اسلامی  باید در دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گیرد چرا که قوانین کشور ما منطبق بر قوانین اسلام است و قرآن در حوزه های مختلفی مانند امور شخصی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می تواند پاسخ گوی نیاز مردم باشد که اگر شیوه زندگی بر این اساس و اصول منطبق شود در زندگی مشکلی پیش نخواهد آمد.

انواری با بیان این که ورود حوزه های علمیه در بخش ترویج سبک زندگی اسلامی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است، تصریح کرد: در بخش رواج سبک زندگی اسلامی حوزه های علمیه باید وارد میدان شوند تا با اقدامات موثر از هجمه‌های همه جانبه دشمن جلوگیری کنند چرا که حوزه تحصیلی و کاری طلاب در خصوص دین است.

علی محمد ذوالفقاری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در ادامه از مددکار اجتماعی در این نهاد به عنوان عنصری برای ارائه مشاوره و راهنمایی در راستای مرتفع شدن مشکلات خانواده‌های مددجویی نام برد و گفت: مقبولیت کار شاغلین و مددکاران در این نهاد زمانی حاصل می‌شود که خدمت رسانی آنها در زندگی مددجویان احساس شود و کاهش دغدغه های زندگی آنان را در پی داشته باشد که کمیته امداد دراین راستا اقدامات مناسبی در جهت حل مشکلات مددجویی توسط مددکاران انجام داده است.

وی وظایف این نهاد را ۲ طرفه خواند و افزود: مشاوران و مددکاران خدماتشان را در تمام مواقع برای مددجویان جاری می‌کنند و مددجویان باید با استفاده از امکانات این نهاد، آینده ای روشن برای خود و فرزندانشان مهیا کنند و از بروز اشتباهات و تکرار آن در زندگی جلوگیری کنند.

 ذوالفقاری با بیان این که در این نهاد سعی شده تا بیشتر مددکاران زن باشند تا زنان سرپرست خانوار با آنها به راحتی ارتباط برقرار کنند و هرچه سریعتر اقدامات لازم در خصوص حل مشکلات آنان انجام شود.، اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار  مشکلاتی را به خاطر برخی از موارد نظیر، نگاه انبارداری به این نهاد، ارائه بخشی از مشکل، ازدواج مخفیانه برای این نهاد بوجود می آورند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 7 =