شخصیت حضرت معصومه(س) را به تمام معنی معرفی کنیم

امام جمعه قم گفت: شخصیت حضرت معصومه(س) به تمام معنا دختر نمونه آل الله است و ما باید شخصیت این بانو را به عنوان الگویی کامل و جامع برای همگان، به ویژه دختران معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در نشستی با اعضای  ستاد  برگزار ی همایش حضرت معصومه(سلام الله علیها) که در دفتر امام جمعه قم برگزار شد، اظهار داشت: تلاش در عرصه ترویج آموزه های اهل بیت(علیهم السلام)، مسیری است که می تواند انسان را به سوی کمال مطلق ارتباط دهد.

وی معرفت یافتن به جایگاه معصومین(علیهم السلام) را برای ترویج آموزه های آنها ضروری دانست و گفت: انسان زمانی می تواند تعالیم اهل بیت(علیهم السلام) را به مردم ارائه نماید  که در ابتدا خود نسبت به جایگاه و معارف آنها، معرفت یابد؛ هرچه این معرفت بیشتر باشد؛ تأثیرپذیری مردم نیز بیشتر خواهد شد.

تولیت آستان مقدس قم  شخصیت حضرت معصومه(علیهاالسلام) را مورد توجه قرار داد و گفت: شخصیت این بانو سرمایه ای برای تشیع و حتی مسلمانان جهان است که علاوه بر بانوان، الگوی کاملی نیز برای مردان می باشد.

وی با اشاره به برخی حرکات در جهان، مبنی بر انتخاب دختر نمونه، اظهار داشت: مردم به صورت ذاتی، به دنبال الگو هستند، اگر ما این عرصه را خالی کنیم، دیگران وارد شده و این فطرت انسان را  به سوی الگوهای نادرست هدایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  سعیدی خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت معصومه(سلام الله علیها) به تمام معنا دختر نمونه آل الله است و ما باید شخصیت این بانو را به عنوان الگویی کامل و جامع برای همگان، به ویژه دختران معرفی کنیم.

وی با اشاره به سفر حضرت معصومه(علیهاالسلام) به ایران با هدف زیارت برادر گرامیشان، اظهار داشت: این کار نشان می دهد که اسلام بر خانه نشینی و گوشه نشینی مطلق زن تأکید ندارد، بلکه بر  اساس تعریف درست آموزه های اسلام، زن باید

به اندازه ای از نظر علمی, دینی و کمال رشد نماید که بتواند نیازهای جامعه زنان را پاسخ دهد.

بر اساس اعلام روابط عمومی آستان مقدس قم،امام جمعه قم در پایان خطاب به برگزار کنندگان همایش حضرت معصومه(علیهاالسلام) در هرمزگان، گفت: باید مراقب بود که در برگزاری چنین همایش هایی از انجام کارهای کلیشه ای، بدون داشتن پیام و تشریفاتی جدا خودداری کرد.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 6