در خواست آیت‌الله مکارم از سازمان ملل: تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی جنایات اخیر پاکستان و عراق

IMAGE634950696518281250 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن کشتار شیعیان پاکستان و عراق در هفته گذشته، سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال این جنایات را تقبیح کرد و خواستار تعیین کمیته حقیقت یاب از سوی سازمان ملل و مجازات دولت های حامی گروه های تروریستی شد.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، کشتار شیعیان پاکستان و عراق در هفته گذشته را محکوم کرد.

 وی ابراز داشت: در هفته ای که گذشت حدود ۵۰۰ نفر در پاکستان و عراق از سوی وهابی های وحشی، تندرو و آدمکش شربت شهادت نوشیدند و یا مجروح شدند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که این تعداد کشته و مجروح در یک هفته کم نیست، از سکوت و بی تفاوتی مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال این گونه جنایات انتقاد کرد و گفت:‌ این نشان می دهد که این برنامه و اقدام همچنان ادامه دارد،‌ دنیا نیز در مقابل آن ساکت است، اگر چنانچه یک نفر از خودشان کشته شود آنچنان رسانه‌ها و بوق‌های تبلیغاتی آنها غوغا و تبلیغ می‌کنند که گویی آسمان به زمین آمده است، اما از کنار پانصد کشته و مجروح در یک هفته بی تفاوت می‌گذرند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: گاهی نیز می‌گویند ما محکوم کردیم،‌ اما آیا کافی است؟ آنچه که معروف است این است که دولت عربستان سعودی و قطر پشتیبان مالی و آمریکا نیز مشوق وهابیت است و نشانه های آن نیز ظاهر است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار تعیین کمیته حقیقت یاب از سوی مراکز جهانی و سازمان ملل برای بررسی این جنایات و پشت پرده آن شد و خاطرنشان کرد: باید روی این مساله تحقیق کنند که آیا دولت آمریکا، عربستان، قطر و یا احتمالا ترکیه کمک‌های مالی در این زمینه داشته‌اند و اگر ثابت شود، حداقل مجازات‌هایی از سوی سازمان ملل برای این دولت ها تعیین شود.

وی یادآورشد: ما شدیدا این کار و جنایات وحشیانه را محکوم و تاکید می‌کنیم این گونه اقدامات کار افرادی است که از اصول اسلامی، اخلاقی و انسانی دور هستند و پایبند به هیچ چیز نیستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه گفت: همه باید با برادران و خواهران پاکستان و عراقی ابراز همدردی کنیم، ما خودمان در غم آنها شریک می‌دانیم؛‌ شب و روزی بر من نمی گذرد مگر این که که در قنوت نماز و بعد از نماز برای رفع شر اشرار از سر مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت(ع) دعا می‌کنم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: در دنیای عجیبی زندگی می کنیم، به نام تمدن بدترین مظاهر توحش انجام می شود و عده ای هم نشسته اند و تماشا می کنند و متاسفانه آرام آرام این مسائل عادی می شود، امیدواریم خداوند ریشه این افراد و حامیان آنها را از عالم هستی قطع کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که حفظ نظام اسلامی هزینه دارد و باید هزینه آن را بپردازیم، گفت: حفظ نظام اسلامی در دنیایی که این همه افراد لائیک، ضد خدا و ضد اسلام هستند کار آسانی نیست،‌ باید در برابر مشکلات ایستاد و هزینه حفظ نظام را پرداخت.

این مرجع تقلید گفت: در این دنیا یک عده دولت های عربی آسان تسلیم استکبار و دولت های زروگو می شوند و ملت خود را بدبخت می کنند،‌ اما ما باید عزت اسلامی و استقلال خود را حفظ کنیم و تحقق این مساله نیز هزینه دارد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکل گرانی و اقتصادی کشور خواستار تدبیر مناسب مسؤولان برای حل ریشه ای این مشکل شد و افزود: مشکلات زیاد شده و برخی از مردم زیار بار گرانی کمرشان خم می شود؛ از این رو همه همه دست به دست هم دهند و مردم را نجات دهند.

وی تاکید کرد: این که می گویند ارزاق مردم را برای شب عید تامین کرده ایم کافی نیست؛ ‌باید کاری کنیم افراد ضعیف روی پای خود بایستند و مشکلات به صورت ریشه ای حل شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تحسین حضور مردم در عرصه های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش ها، ابراز داشت: مردم در ۲۲ بهمن لیاقت خود را نشان دادند که مستحق این نعمت هستند و البته خداوند نیز حافظ انقلاب است و ما همواره الطاف الهی را مشاهده کرده ایم و امیدواریم بتوانیم بر مشکلات به ویژه مشکلات فرهنگی، اقتصادی پیروز شویم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 9