حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی : اگر از قرآن فاصله بگیریم شکست می‌خوریم

 IMAGE633811162342183506 اگر مفاهیم قرآن را بشناسم، نقشه های دشمن برای ما روشن خواهد بود و می توانیم با تکیه بر قرآن او را شکست دهیم، ولی اگر از قرآن فاصله بگیریم شکست خواهیم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، در گردهمایی فعالان عرصه گسترش تفسیر قرآن کریم که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، با طرح سئوالاتی گفت: امروز باید این مسئله مورد بررسی قرار گیرد که آیا حق قرآن در حوزه و دانشگاه ادا شده است ؟ چقدر سخنرانی ها و منبر های ما محتوای قرآنی دارد؟؛ آن قدر که در سخنرانی ها به شعر، قصه، تاریخ  و بیان خواب پرداخته می شود، به مباحث قرآنی پرداخته نمی شود!

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطر نشان کرد: قرآن کتابی است که در هر صفحه و کلمه آن، نکته ای عنوان شده است که باید مورد توجه قرار گیرد، ولی  متاسفانه جلسات تفسیر قرآن کریم در کشور جدی گرفته نمی شود؛ در صورتی که امام حسین (ع)به شهادت رسید، ولی از قرآن جدا نشد

رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از کم توجهی به تدبر در قرآن، ادامه داد: در قرآن کریم یک بار به مسئله حج اشاره شده است و امروز هزاران نفر در صف انتظار برای تشرف به حج هستند؛ در حالی که ۳۲ آیه زکات در قرآن کریم داریم، ولی به زکات عمل نکرده ایم !

وی با بیان این که برای تدبر در قرآن کریم، احیا زکات و هر امر واجب دیگری نیاز به بیانیه نیست، بلکه همه موظفند به واجب عمل کنند، افزود: امروز بعضی پژوهش هایی که صورت می گیرد، ارزش علمی ندارد و حتی نیازی از فرد و جامعه را پاسخ نمی دهد؛ قرآن کریم این نوع مطالعه و پژوهش را که هیچ ارزش و فایده ای ندارد، منع کرده است.

*تنها ۱۰ درصد مردم زکات می دهند

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خاطر نشان کرد: ۱۰۹ میلیارد تومان زکات در سال جاری جمع آوری شده است که تنها هنوز ۱۰درصد مردم زکات می دهند و اگر به همه پرداخت زکات و خمس عمل کنند، قطعاً فقیری در کشور اسلامی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این که امروز طلبه ها باید قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را بیش از دیگر کتاب ها بخوانند، گفت: استادان و طلبه های حوزه  باید تفسیر های به روز را تدریس و مطالعه کنند.

رییس ستاد اقامه نماز با تاکید بر لزوم ورود جدی طلاب عرصه تفسیر قرآن و نهج البلاغه، ابرازداشت: باید به صورت جدی به تفسیر قرآن کریم نهج البلاغه اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: اگر مفاهیم قرآن را بشناسم، نقشه های دشمن برای ما روشن خواهد بود و می توانیم با تکیه بر قرآن او را شکست دهیم، ولی اگر از قرآن فاصله بگیریم شکست خواهیم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، توجه به قرآن را رمز حیات انقلاب اسلامی دانسته و ادامه داد: اگر جامعه با قرآن مأنوس شود، مطمئنا پیشرفت خواهد کرد.

*لزوم راه اندازی ستاد تفسیر در خراسان

رییس ستاد اقامه نماز با ارائه پیشنهادی گفت: سازمان تبلیغات، ستاد اقامه نماز، مدارس علمیه خراسان، بدون تکیه به  دولت ستاد تفسیر راه اندازی کنند؛ زیرا باید در جامعه اسلامی، قرآن در نهادهای آموزشی به خصوص دانشگاه احیا شود.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 14