نوروز را با فرهنگ فاطمی عجین کنیم

  مدیر حوزه‌‌های علمیه در گردهمایی خادمین ستاد فاطمیه در مجتمع یاوران حضرت مهدی جمکران بر استفاده بهینه از فرصت نوروز برای ترویج فرهنگ فاطمی از طریق رسانه‌ها تاکید کرد. 

آیت‌الله حسینی بوشهری، در جمع خادمین ستاد فاطمیه که برای برنامه‌ریزی تنظیم شعائر در ایام فاطمیه در شهر مقدس قم گرد آمده بودند با بیان روایتی در فضائل بانوی دو عالم تصریح کرد: عمر کوتاه دختر پیامبر(ص) نشان دهنده دردها و مصائبی است که به خاطر اسلام تحمل کردند.

وی با بیان دفاع حضرت فاطمه زهرا (س)  از امام خویش تاکید کرد آن حضرت هنگامی که برای دین احساس خطر کرد، با تمام وجود به صحنه آمد.

امام جمعه قم افزود: لازم است فرهنگ فاطمی در تمام ایام سال نهادینه گردد و عزاداری برای حضرت زهرا علیها السلام نماد محبت و شیعه بودن ماست.

مدیر حوزه‌های علمیه از مسئولان و رسانه ملی خواست تا در ایام نوروز امسال که با فاطمیه اول مصادف شده، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که متدینان و ارادتمندان اهل بیت(ع) احساس نکنند فاطمه زهرا(س) در برنامه‌ها مورد توجه نبوده است.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با نوروز گفت: البته مردم انتظار ندارند که برنامه به گونه‌ای باشد که برخی چنین فکر کنند قصد ستیز  با سنت هایی را داریم که اسلام هم با آن سنت‌ها مخالف نیست، بلکه باید از نوروز به عنوان فرصتی برای معرفی حضرت فاطمه زهرا و اهل‌بیت (ع) از رسانه ملی و مجالس استفاده گردد و این اقدام، برکت کار ما در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با درخواست از فرهنگیان برای ترویج خطبه حضرت زهرا (س)، افزود: به نطر مراجع و رهبر معظم انقلاب برنامه‌های ما نباید به گونه‌ای باشد که دشمنان سوء استفاده کنند.

امام جمعه قم در پایان تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی فرصتی برای معرفی اهل‌بیت (ع) است و همه باید از این فرصت استفاده کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 6 =