آیت‌الله واعظ طبسی:اگر هدایت‌های امام و رهبری نبود ریاست‌ها کار دستمان می‌داد

IMAGE634152054578437500 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز هیچ بدیلی برای رهبر معظم انقلاب وجود ندارد و اگر هدایت و رهبری امام و رهبری نبود، ریاست‌ها و قدرت‌ها کار دستمان می‌داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ طبسی پیش از ظهر امروز در دیدار فرماندهان سپاه امام رضا (ع) در تالار اماکن متبرکه رضوی، با اشاره به در پیش بودن اجلاس خبرگان رهبری، اظهار داشت: گرچه خداوند متعال، این نظام را می‌خواهد و ما را هدایت می‌کند و ذخایری در دنیای اسلام دارد، اما اینجانب به عنوان یک طلبه و یک عضو مجلس خبرگان رهبری معتقدم امروز مقام معظم رهبری، از لحاظ علمی و عملی بی‌نظیر است و جدا همه باید برای طول عمر و سلامتی ایشان دعا کنیم.

وی با بیان این که امروز وظیفه سپاه، روحانیت و بسیج و هر مسئولی این است که ضمن گام برداشتن در چارچوب شاخص‌ها و ملاک‌های دینی، نگاهش دقیقا به امام و رهبری جامعه اسلامی باشد، تأکید کرد: باید بدانیم مادامی که رهبری چنین فرزانه، باتدبیر، هوشیار، مؤمن، دارای شهامت و دنیایی از پاکی دل، علم و تقوا داریم، دشمنان نمی‌توانند آسیبی به ما بزنند و نظام پایدار خواهد ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رهبری معظم انقلاب را دارای اطلاعات وسیع و گسترده در زمینه‌های مختلف دانست و گفت: ایشان در نوجوانی و جوانی دوره زندگانی ائمه اطهار (ع) را با تحلیل تکمیل کردند و از زمان ریاست جمهوری تا الان در هر کنگره و نشستی که سخنرانی داشته‌اند، صاحب‌نظران و متخصصان متحیر مانده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه نبأ در وصف متقین، بیان داشت: اگر بخواهیم ارزش‌گرا و به همه آن اصول، مبانی، فرهنگ، اخلاق و خصوصیات دینی پیشینیان پایبند باشیم، لازمه‌اش تقواست، تقوا آن حالت معنوی و آن ملکه درونی، روحانی و نفسانی است که موجب می‌شود به سمت ارزش‌ها حرکت کنیم.

وی به تأثیرپذیری شخصیت‌های سیاسی دنیا از تقوای حضرت امام(ره) اشاره کرد و گفت: هیچ کار امام(ره) برای غیر خدا نبود و هیچ وقتش به عبث نگذشت، ایشان یا مشغول کارهای سیاسی و اجتماعی بود و یا مشغول مطالعات علمی و یا ذکر و توجه.

نماینده ولی فقیه در خراسان اظهار داشت: ما خیلی کار کرده‌ایم، چه کسی می‌تواند جانبازی‌ها، ایثارگری‌ها و اخلاص و پاکی برادران سپاه و بسیج را نادیده بگیرد، کیست که نداند سهم موفقیت ما در پیروزی‌های نظامی چقدر مرهون این عزیزان است، و چه کسی است که منکر تأثیرپذیری کشورهای منطقه از سبک جنگ و دفاع ما باشد، اینها را می‌دانیم، اما آن را هم که آقا تصریح فرمودند، مهم است، که نباید آن حالات و خصوصیات‌مان فراموش شود.

وی افزود: پیروزی ملت ایران در طول این ۳۵ سال رهین آن ایمان و باورهای دینی و اعتقادی بود و در شرایط تحریم دشمنان، با اتکا به دانش علمی و نظامی خود به خیلی چیزها رسید. در این مدت ما به چیزی جز عزت دین و صیانت اسلام فکر نکردیم و یک رهبری مثل امام(ره) و مقام معظم رهبری روی سرمان قرار داشت، ما را هدایت کردند و به جاهای خوبی رسیدیم، اگر این هدایت و رهبری نبود، ریاست‌ها و قدرت‌ها کار دستمان می‌داد.

آیت‌الله واعظ طبسی در ادامه با اشاره انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اظهار داشت: لازمه ریاست این است که ابزاری برای خدمت و وسیله‌ای برای طرح مسائل اسلامی، نشان دادن عزت و اقتدار اسلام و عظمت و هویت مسلمانان و جذب همه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها به اسلام باشد.

وی افزود: باید از فرصت ریاست برای تربیت نیروهای خوب و دعوت جامعه به وحدت و آرامش استفاده کنیم و از یأس و ناامیدی جلوگیری کنیم و جلو خصومت و دشمنی‌ها و ظلم و ستم را بگیریم.

وی تصریح کرد: دو مضمون در روایات زیاد تکرار شده است که باید بدان توجه کنیم، یکی اینکه کسی بداند فردی شایسته‌تر، کاردان‌تر و باتجربه‌تر از او هست که حوزه‌ای را مدیریت کند و در کنار او خودش را برای مدیریت مطرح نماید و دیگر اینکه شخصی بداند فرد شایسته‌ای است که می‌تواند سازمان یا مجموعه‌ای را اداره نماید، ولی فرد دیگری را که شایستگی ندارد، مطرح کند، این افراد هر دو به اسلام و مسلمین خیانت کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: آیا واقعا ما اصولگرایان، نمی‌توانیم بفهمیم که در بین ۱۰ تا ۱۵ نفر چه کسی بهتر می‌تواند کشور را اداره کند، مردم خوب می‌‌فهمند و اگر ۱۰ نفر به آنان معرفی شود، با ملاک‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب می‌دانند باید سراغ چه کسی بروند، اما آیا خودمان نمی‌دانیم، چرا نمی‌نشینم و تفاهم کنیم تا دو سه نفر مطرح شوند که هم مردم را خوشحال کنیم و هم خدا راضی باشد و در این شرایط تورم، پول مملکت بی‌جهت هزینه نشود.

وی با بیان این که بخش اعظم گرانی و تورم حاصل سوء مدیریت است، افزود: باید قدر این مردم را بدانیم، مردم بخصوص اقشار آسیب‌پذیر که هر چند فشار گرانی روی آنهاست، اما با ارتباط قوی فکری و اعتقادی که با نظام دارند، گله‌مند نیستند و تحمل می‌کنند.

آیت الله واعظ طبسی اظهار داشت: ما کم اقتصاددان و مدیر نداریم، همانگونه که زمان جنگ «اتاق جنگ» تشکیل شد، اتاق فکری تشکیل بدهند و فکر کنند و به جمع‌بندی برسند که البته همه اینها به همان تقوای درونی افراد برمی‌گردد، اگر تقوا باشد، ریاست، قدرت، ثروت و هر آنچه هست، نفعش به جامعه اسلامی می‌رسد.

وی اظهار داشت: با همه مشکلاتی که داریم، امروز اقتدار، عظمت، عزت، شخصیت و تأثیرگذاری ما در دنیا به حدی است که به خاطرش این همه فشار بر ما تحمیل می‌شود و روز به روز با هدایت رهبری و تلاش همه ملت ایران، این عظمت و عزت و جذابیت بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان، نیروهای مسلح را دارای افتخاری مضاعف نسبت به ملت ایران دانست و اظهار داشت: نیروهای مسلح این توفیق را دارند که علاوه بر بهره‌مندی از محضر رهبر معظم انقلاب، به عنوان امامت جامعه اسلامی، سربازان ایشان به عنوان فرماندهی کل قوا هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 5 =