آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی: سعودی‌ها به آمریکا و رژیم صهیونیستی دل نبندند

IMAGE634950696518281250حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به دخالت سعودی ها در سوریه و عراق، گفتند سران آمریکا و رژیم صهیونیستی با قذافی عکس یادگاری می گرفتند، اما وقتی دیدند مهره سوخته ای است، او را نابود کردند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام هادی (ع)، اظهارداشتند: خدای متعال اگر بخواهد به کسی خیری بدهد، سرزنش دیگران را به خاطر اشتباهش می پذیرد؛ چرا که این از الطاف الهی است؛ بنابراین انسان نباید در مقابل اشتباهات خودش لجاجت کند، بلکه باید پذیرای خیرخواهی دیگران باشد،

معظم له با اشاره به این که یکی از مهمترین بلاهای امروز مردم به خصوص خانواده ها، لجاجت است، یادآور شدند؛ توجیه اشتباهات، موجب گمراهی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: همه مردم در مرتبه و موقعیتی باید لجاجت را کنار بگذارید واشتباهات خود را بپذیرید؛ چرا که لجاجت منشاء بسیاری از مشکلات کشور است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دخالت سعودی ها در سوریه و عراق، گفتند: برخی از دولت های منطقه به پشتوانه بیگانگان و استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد ساقط کردن نظام سوریه و عراق هستند.

ایشان با بیان این که عاقبت توطئه علیه سوریه و عراق، روزی دامن گیر خودشان خواهد شد، افزودند: این ها نمی دانند روزی این آفت دامن گیر خودشان نیز خواهد شد؛ سران آمریکا و رژیم صهیونیستی، قذافی را به عنوان یک نماد می دانستند و با او عکس یادگاری می گرفتند، اما وقتی دیدند مهره سوخته ای است، او را نابود کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که تنها حکومت هایی پا برجا و استوار می مانند که پشتوانه مردمی داشته باشند، ادامه دادند: دشمنان در ۳۴گذشته توطئه های فراوانی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی کردند، اما با توجه به پشتوانه مردمی و حضور مردم در صحنه هیچ کاری از پیش نبردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: اگر حکومتی پایگاه مردمی داشته باشد، ماندگار، ولی اگر پشتوانه آن آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد، ماندگاری نخواهد داشت .

ایشان با بیان این که دولت های سرکش باید از عواقب برخی دولت ها عبرت بگیرند، افزودند: چرا  دولت های متکی به آمریکا و غرب از نابودی سران ظالم عبرت نمی گیرند؟ این مسئله جای تاسف و تعجب است.

معظم له خاطرنشان کردند: اگر سران این کشورها عقل داشته باشند، نباید به آمریکا و صهیونست ها دل ببندند؛ برخی از این حکام پای بر لب گور دارند، ولی بر اثر لجاجت، علیه برخی کشور های اسلامی چون سوریه و عراق شیطنت می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان گفتند: باید دعا کنیم که خدای متعال شر اشرار و کفار و دشمنان اسلام را از سراسر دنیا برچیند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 12