جنایات هولناک آل‌خلیفه بر مردم بحرین

9_140100همایش مظلومیت مضاعف در مشهد، با هدف پاسداشت سومین سال مقاومت مردم مظلوم بحرین و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و مقاومت مردم بحرین در برابر رژیم آل خلیفه شب گذشته در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد. 

در این همایش  دو تن  از روحانیون فعال و مبارز بحرینی به تشریح اوضاع بحرین از آغاز ۱۴ فوریه ۲۰۱۰ اشاره کردند و به تشریح جنایات آل خلیفه علیه شیعیان و مردم غیر نظامی بحرین پرداختند .

حجت الاسلام و المسلمین  سیدمرتضی العلوی ،یکی از روحانیون فعال بحرینی است که فقط چند ماه است   به ایران آمده و در شهرقم به ادامه تحصیل در حوزه علمیه می پردازد.

این روحانی فعال بحرینی به مدت شش ماه در سال گذشته به جرم شرکت در راهپیمایی های علیه آل خلیفه به زندان افتاد و مورد بدترین شکنجه ها واقع شد.

*شکنجه در زندان

شکنجه می کردند و بعد دستان ما را به پشت می بستند و رو به دیوار ساعت های طولانی به روی پا می ایستادیم و مارا با باتوم و کابل شکنجه می کردند به طوری که از شدت ضربات بیهوش می شدیم .

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ العلوی که آثار شکنجه های با شوکر برقی بر صورت و سر او نمایان بود ، ادامه می دهد: من به مدت شش ماه انواع شکنجه را در زندان آل خلیفه دیدم و هر بار که من را شکنجه می کردند به من اتهاماتی را وارد می کردند در هیچ یک نقشی نداشتم، یکی از این اتهامات می گفتند؛ تو(شیخ العلوی) عضو یکی از احزاب سیاسی بحرین هستی که مخالف دولت است ، اتهام دیگر اینکه با ایران همکاری می کنم ،در صورتی که فقط من در بحرین در تظاهرات شرکت کردم و در حوزه درس می خواندم.

*نمونه‌ای از شکنجه‌های هولناک

وی درباره روزهای اسارت خود در زندان آل خلیفه می گوید: یک روز آنقدر من را زدند و بعد از اینکه به شدت بدحال شده بودم مرا به اتاق دیگری بردند و می خواستند با شوکری برقی شکنجه کنند لحظه ای ترسیدم ولی بعد با خودم فکر کردم من سالهاست که آرزویم شهادت است، چه بسا که برادران شیعه خود را این روزها می بینم چگونه در زیر شکنجه لبیک یا حسین می گویند و به  شهادت می رسند چرا  این اتفاق نصیب من نشود.

در این هنگام بود که شکنجه ها و آن برق دادن ها که اول از پاهایم و سپس تمام نقاط بدنم را به برق وصل می کردند آغاز شد،  شدت جریان برقی به حدی بود که تمام بدنم تکان می خورد و در همین حین با شلنگ مرا کتک می زدند و از من می خواستند اعتراف کنم به کارهایی که انجام ندادم در ۶ ماهی که در زندان بودم روزهای زیادی این جریان برایم تکرار می شد.

*چگونگی آزادی از زندان

روحانیت ، زنان ، پزشکان و پرستاران زیادی بدون تشکیل پرونده و بدون دادگاه وارد زندان شدند و بدون اینکه برای آنها تعیین کنند تا چند سال در زندان هستند و هر روز شکنجه و مجازات می شدند.

 وی در این باره می گوید: سال گذشته گروهی که از سازمان ملل برای اوضاع بحرین وارد این کشور شده بود عده ای از زندانی ها از جمله من و چند تن از افراد مبارز در زندان به دادگاه خواسته شدیم با حضور اعضای گروه سازمان ملل بسیار از افرادی مبارز  که در زندان ها حضور داشتند و بدون تشکیل پرونده بودند برای تشکیل پرونده وارد دادگاه شدند و از من پرسیدند چه جرمی داری؟ و من هم جواب هایی را دادم که در هنگام شکنجه شدن می دادم گفتم نه با گروهی هستم و نه با ایران همکاری دارم فقط طلبه هستم و برای احقاق حقوق خود و مردمم به خیابان ها آمدم و همان حرفی زدم که دیگران گفتند ،دادگاه برایم ۶ ماه زندان تعیین کرد و از آنجایی که من شش ماه در زندان بودم و شکنجه های زیادی شدم آزاد شدم.

*نقش روحانیت در انقلاب بحرین

حجت‌الاسلام والمسلمین العلوی همچنین درباره نقش روحانیت در بحرین گفت: شهید مطهری جمله زیبایی دارد او می گوید؛ یکی از افتخارات شیعیان این است که رهبران دینی آگاه و بیداری دارند و به سید جمال الدین اسدآبادی اشاره می کنند ،سیدجمال الدین اسدآبادی به مناطق اهل سنت می رفت و مردم سنی را تحریک می کرد برعلیه حکام مستبد،اما زمانی که سیدجمال به مناطق شیعه نشین می رفت به جایی این که نزد مردم برود به نزد علما و اساتید حوزه های علمیه می رفت چون می دانست روحانیت از جریان های تأثیر گذار در جامعه هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین علی احمدالخلیفه الکرب آبادی، روحانی و فعال بحرینی دیگری بود که به تشریح اوضاع بحرین پرداخت و به سوالات مخاطبان در این زمینه جواب داد.

وی درباره کشور بحرین گفت: اهالی بحرین وساکنان بحرین غالبا شیعیان هستند، حضرت رسول اکرم(ص) قبل از هجرت شان به مدینه منوره در نامه ای مردم بحرین را به اسلام دعوت می کند و آنها هم لبیک می گویند و این دعوت هم ممزوج شده از ابتدا با محبت امیرالمومنین  واهل بیت (علیهم السلام )است .

شیخ الکرب آبادی ادامه داد:  بسیاری از آثاری که در کشوربحرین وجود دارد رنگ وبوی کاملا شیعی دارد و بسیاری از مزارهای پیروان حضرت علی (ع) در این کشور هست، مسجد مالک اشتر که قبل از حرکت  شیعیان بحرین درب این مسجد بسته شد و به شیعیان اجازه ندادند که از این مسجد استفاده کنند.

وی افزود: برخی از مقابر مربوط به یاران  و اصحاب اهل بیت (علیهم السلام) در سال های قبل از حرکت مردم تخریب شده  است یا سنگ قبرها برداشتند تا مردم به سراغ آنها نروند و آنها را فراموش کنند ، ولی باعث نشده است که ارادت مردم از ائمه علیهم السلام  کاسته شود.

*علاقه مردم به امام خمینی و مقام معظم رهبری

فعال و مبارز بحرینی درباره نظر مردم این کشور درباره مقام معظم رهبری گفت:ارتباط مردم بحرین با مقام معظم رهبری و حتی امام خمینی (ره) بسیار قوی بوده است، یعنی مردم شیعه بحرین در زمان امام خمینی (ره) پشتیبان خط این رهبر بزرگ جهان بودند و به ایشان علاقه مند بودند، امروز امام خامنه ای  را به عنوان مرجع تقلید و خود را مقلد این رهبر می دانند و ایشان را بسیار دوست دارند.

 وی درباره اهمیت و جایگاه مقام معظم رهبری و امام خمینی در میان شیعیان بحرین اشاره کرد و افزود: یکی از شکنجه های روحی که در زندان های بحرین انجام می شود توهین به مقدسات، اهل بیت ( علیهم السلام) ، اهانت و توهین به امام خمینی (ره) و امام خامنه ای است .

همچنین تصاویری را منتشر می کنند از رهبر معظم انقلاب و زیر نویس می کنند که رهبر ایران از مردم بحرین خواسته هایی دارد تا مردم بحرین را متهم بکنند که از جمهوری اسلامی ایران تبعیت می کنند.

روحانی فعال بحرینی به خفقان موجود بحرین اشاره کرد و افزود:  شدت خفقان و ترس مردم از اینکه در جایی از امام خامنه ای و امام خمینی (ره) صریح اسم ببرند، به طوری که در حوزه های علمیه  زمانی که علما و اساتید مباحث فقهی را نقل می کنند اسم می بردند از علماو فقهادیگر ، وقتی به اسم امام خمینی (ره) که می رسیند برخلاف نام سایر علما اسم ایشان را نمی بردند بلکه به عنوان صاحب التحریر الوسیله که از کتاب های امام است یاد می کردند تا سیستم های امنتی را بر علیه خود تحریک نکنند.

وی ادامه داد: به رغم همه این محدویت ها یی که وجود دارد محبت و علاقه مردم به مقام معظم رهبری حتی یک لحظه کاسته نشده است بلکه امروز بیش از پیش  به امام خامنه ای علاقه مند  و به دنبال اجرای فرمایشات ایشان درباره بحرین هستند.

سخنران این همایش افزود: بهترین شاهد حرف های من ، جلسات مذهبی در حسینه ها و مساجد بحرین است و در همه این مراسم یادی از رهبر انقلاب می شود و تصاویر ایشان  در همه این مساجد می باشد.

روحانی بحرینی خاطر نشان کرد: آل خلیفه می داند که مردم بحرین علمای شیعه زیادی دارند،  در هنگامی که دچار مشکلات می شوند به آنها مراجعه می کنند ، مردم بحرین امروز با روحانیت هستند و رژیم هم می داند وقتی عده ای از علما صحبت می کنند این صحبت عالم تأثیر گذار است و بر مسیر فرآیند سیاسی مردم تأثیر می گذارد.

*طولانی شدن مبارزات به نفع شیعه است

شیخ الکرب آبادی با اشاره به طولانی شدن انقلاب مردمی بحرین گفت: اگر انقلاب بحرین  طولانی شده است ، لطف الهی بوده است ، مردم همه دنیا با فرهنگ و روحایت بحرین آشنا شدند، چطور امروز وهابی ها چهره اسلام را خشن و زشت نشان می دهند، اما رفتار ملت بحرین نشان داد به قدری زیبا بود که پرچم های بحرین در کشور ، حتی در کمپین های انتخاباتی را به بالای سر می بردند وطبیعتتا این منعکس کننده فرهنگ پیروان اهل بیت علیهم السلام است .

در پایان مراسم مرتضی العلوی که تجربه اسارت در زندان های آل خلیفه را داشته است گفت: امروز از یک سو آل خلیفه شیعیان را به قتل می رساند و بعد بر روی دیوارهای خانه شیعیان می نویسد؛ أین المهدی (عج)، آنها جسارت به جایی رساندند که به ما می گویند اگر می گویید  فردی به نام مهدی شما را نجات می دهد کجاست من به همسر و فرزند تو آسیب می زنم تا او بیاید چرا نیامده است .

شنیدن حرف های پایانی این مبارز بحرینی باعث شد جمع حاضر که فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی خراسان رضوی ، جمعی از خواهران و برادران بحرینی که زائر امام رضا (ع) بودند ، همرابا اشک باشد .

گفتنی است همایش «مظلومیت مضاعف» با هدف پاسداشت سومین سال مقاومت مردم مظلوم بحرین و همچنین گرامیداشت یادو خاطره شهدای انقلاب و مقاومت مردم بحرین در برابر رژیم آل خلیفه برگزارمی شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 8 =