اسقف کلیسای ارتدوکس رومانی؛ حرکت‌های ضداسلامی محکوم است

اسقف کلیسای ارتدوکس رومانی؛ حرکت‌های ضداسلامی محکوم است اسقف اعظم ارتدوکس گفت: کلیسای ارتدوکس رومانی حرکت های ضد دینی از جمله اسلام هراسی را محکوم می کند. 

 

  وارلام پلواستینال در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی  در گفت وگو با  خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به تعامل مسلمانان و مسیحیان رومانی گفت:از لحاظ تاریخی ما در کشور رومانی شاهد یک سابقه درخشانی از تعامل و همکاری مثبت بین مسلمانان و مسیحیان هستیم و اخیرا توجه ویژه ای به این مطلب داریم که به دنبال همکاری و تعامل بیشتری با مسلمانان حتی خارج از کشور رومانی باشیم و یکی از دلایل سفر ما به ایران و بازدیداز شهر قم  و نشست با علمای شیعه همین است.

وی با محکوم کردن حرکات ضد دینی و اسلام هراسی در غرب تاکید کرد:آنچه ما در کلیسای ارتدوکس رومانی دنبال آن هستیم محکوم کردن حرکات ضد ادیان  و همچنین اسلام هراسی است.

این اسقف مسیحی بیان داشت: در زمینه کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام(ص) با وجود مخالفت هایی که دولت می کرد ولی ما آن را محکوم کردیم و از نظر ما این جور کارهای ضد دینی راه به جایی نخواهد برد.

وی با اشاره به عظمت کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی خاطر نشان کرد:کتاب های موجود در این کتابخانه و قسمت های مختلف آن یک فضای زیبا و بی نظیری را در ذهن من ایجاد کرده چرا که همه در اینجا در راستای هدفی که آیت الله مرعشی نجفی دنبال آن بودند در کار و تلاش هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 9 =