باید تمام حوزه علمیه، حال عزا به خود بگیرد

 باید تمام حوزه علمیه، حال عزا به خود بگیرد
 حضرت آیت الله وحید خراسانی با محکوم کردن جنایات وهابیت گفتند: برای شیعیان پاکستان و بحرین که بصورت مظلومانه به قتل می‌رسندباید تمام حوزه علمیه حال عزا به خود بگیرد. 

  معظم له امروز (۱۶ اسفند ماه )در آغاز درس  خارج تفسیر خود که در مسجد اعظمبرگزار شد، با انتقاد شدید از از کشتار شیعیان پاکستان اظهارداشتند:برای شیعیان پاکستان و بحرین که بصورت مظلومانه به قتل می‌رسندباید تمام حوزه علمیه حال عزا به خود بگیرد.

ایشان با اشاره به وضعیت ایتام شهدای پاکستانی افزودند: پدران ایتام پاکستانی در آغوش حضرت امیرالمومنین(ع) و مادرانشان در آغوش صدیقه طاهره(س) آرمیده اند ولی مصیبت عظما بر آن کودکانی مانده است که بی پناه از همه هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به اصل تدوین منشور ملل متحد خاطرنشان کردند: اعلامیه منشور سازمان ملل متحد، در ۳۰ ماده بعد از جنگ جهانی دوم تدوین شد که در ماده یک این منشور، به صراحت تاکید شده است که تمام زعما و دولت‌ها موظف و مکلف به اجرای آن هستند و نباید هیچ کس تخطی داشته باشد.

* باید حقوق رئیس‌جمهور آمریکا با زن پاکستانی یکسان باشد

حضرت آیت الله وحید خراسانی، با بیان این که باید  حقوق رئیس جمهور آمریکا با یک زن در گوشه پاکستان یکسان باشدادامه دادند: تمام افراد بشر همه آزاد متولد می‌شوند و تمامشان در حرمت و حقوق برابر با هم هستند، همه باید با یکدیگر برادرانه زندگی کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: این قانونی است که تمام روسای جمهورآمریکا و اروپا به آن موظف، مکلف و متعهد به رعایت آن هستند. اما آیا رئیس جمهوری آمریکا و اروپا و ملکه انگلیس در حرمت و حقوق با آن کسانی که در ممالک مستعمره آنها در زیر دست حکام و امرای حلقه به گوش آنها دست و پا می‌زنند. ازکمترین حقوق انسانی محروم هستند؟ آیا این برابری است؟

* آیا شیعیان پاکستان و بحرین آرامش دارند؟

این مرجع تقلید با اشاره به ماده سوم منشور سازمان ملل افزودند: طبق این ماده باید همه انسان‌ها آزاد زندگی کنند، و از امنیت جانی و مالی برخوردار باشند آیا شیعیان پاکستان و بحرین در زیر دست عمال شما؛ آرامش دارند؟ آیا سازمان ملل متحد به تعهد خود متعهد بوده و عکس العملش در مقابل این جنایات چیست؟

* آبرویی برای سازمان ملل نمانده است

ایشان با بیان اینکه در سازمان ملل از طریق  قانون، از یک‌سو برده‌داری را لغو کرده و از سویی پرورش برده‌داری دارند خاطرنشان کردند: متاسفانه از یک طرف قانون برده‌داری را لغو و از طرفی ملت‌ها را برده یک عده خاص می‌کنند در سازمان ملل نیز دارای کرسی هستند، کسی نیست از دبیرکل سازمان ملل بپرسد آن کسی که کل دارایی یک کشور را در اختیار دارد و دست به کشتار مردم می‌زند، در مقابل عده‌ای که سال‌ها بی‌محاکمه در زندان‌ها از تمام حقوق انسانی خود محروم می‌شوند، برابرند؟ آیا این منشور سازمان ملل است؟

این مرجع تقلید اضافه کردند: آنچه که بهت آور است، این می‌باشد که طبق مفاد دیگر منشور سازمان ملل همه افراد بشر بدون در نظر گرفتن، رنگ، نژاد، اعتقاد و …. اعم از دینی و سیاسی بدون تمایز همه از حقوق و آزادی‌ها برابر هستند، ولی با ارسال اسلحه و پول های آنچنانی برای کشتار، زنان و کودکان را می‌کشند، ِآیا با این جنایات آبرویی برای سازمان ملل باقی می‌ماند؟

معظم‌له گفتند: در این سازمان ملل، که برای اجرای حمایت از حقوق انسان‌ها تشکیل شده است، چند دولت حق وتو دارند، همان کسانی که اسلحه برای کشتار مردم و دادن پول به آدم کشان می‌دهند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی با اشاره به حقوق بشر امیرالمومنین علی( ع) اظهارداشتند: چیزی که از سازمان ملل بهت آور است این است که می‌گویند اولین حقوق بشر را نوشتند، این در نهایت بی شرمی است که اینچنین می‌گویند، این کجا و حقوق بشر علی (ع)کجا؟ که تمام امپراطوری روم و شاهنشاهی ایران را در اختیار داشت ولی می‌خواهد دیناری بدهد فرقی میان سبط اکبر و غلام حبشی نمی گذارد.

ایشان تاکیدکردند: حقوق بشر یعنی تمام قدرت امپراطوری رو.م و شاهنشاهی ایران در دستانش بود ولی وقتی می‌خواهند لباسی بخرد،لباس گرانقیمت را به غلامش و برای خود لباس دو درهمی را برمی دارد در حال حاضر حقوق بشر کجاست؟ قتل،کشتار و شکنجه یتیمان پاکستان، بحرین، آیا این رسم حقوق بشر کنونی است؟.






یک نظر برای باید تمام حوزه علمیه، حال عزا به خود بگیرد

  1. مهدی گفت:

    چرا علمای مشهد سکوت کرده اند و فریادی سرنمی دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 16