کاهش بودجه فرهنگی از سوی دولت قابل دفاع نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، کاهش بودجه فرهنگی از سوی دولت را اقدامی غیر قابل دفاع دانست و گفت: در مورد بودجه فرهنگی کشور با یک کاهش غیر قابل تصور مواجه شدیم و توقع نداشتیم، دولتی که با شعارهای فرهنگی فعالیت می‌کند، چنین رویکردی داشته باشد.

نصرالله پژمانفر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، در مورد کاهش بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال ۹۲، گفت: متاسفانه در مورد بودجه فرهنگی کشور با یک کاهش غیر قابل تصور مواجه شدیم و توقع نداشتیم، دولتی که با شعارهای فرهنگی فعالیت می‌کند، چنین رویکردی داشته باشد . این اقدام قابل دفاع نیست و نیاز است در مورد این موضوع، مباحثاتی را هم در مجلس و هم در بدنه  اجرایی وزارتخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی داشته باشیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس و تمام دستگاه‌های فرهنگی نسبت به کل بودجه اختصاص یافته به مباحث فرهنگی در لایحه بودجه ۹۲ اعتراض جدی دارند. این کاهش بودجه، اشکالاتی را به همراه دارد. بنابراین نیاز است که در این مورد اصلاحاتی داشته باشیم و البته  اصلاحاتی که مجلس درصدد انجام آن است، به طور قطع  بامحدودیت‌هایی همراه است که ما را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، در مورد  وضعیت اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی در پی کاهش بودجه فرهنگی، یادآورشد: دستگاه‌های فرهنگی باید توجه لازم را داشته باشند و فعالیت‌های خود را به درستی مدیریت کنند چراکه ما نمی‌توانیم هیچ کدام از کارهای فرهنگی را تعطیل کنیم. به طور قطع تعطیلی کار فرهنگی مثل کار عمرانی نیست که بتوانیم سال بعد آن را ادامه دهیم و آسیب جبران‌ناپذیری در جامعه به همراه خواهد داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 14