عصاره دعای تحویل سال در گفتاری از آیت‌الله جوادی آملی

IMAGE633933768234022500  بهار، انسان را به یاد قیامت می‌اندازد. بر اساس تناسبی که بین بهار با معاد و حوادث آن است کاملاً یادآور جریان معاد است. 

 به گزارش سرویس علمی و فرهنگی خبر گزاری حوزه حضرت آیت الله جوادی آملی در گفتاری با اشاره به جایگاه بهار در سیر معرفتی و شناخت انسان از رموز آفرینش، آورده اند:بهار، انسان را به یاد قیامت می‌اندازد. در قیامت تَقلیب قلوب و تقلیب ابصار ،جزء خطرناک‌ترین اموری است که دامنگیر تبهکاران می‌شود.لذا در تحویل سال که بهار است به خدا عرض می‌کنیم :

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ.

ای خدایی که دل‌ها را زیر و رو می‌کنی ای خدایی که چشم‌ها را زیر و رو می‌کنی ای خدایی که شب و روز را مدیریت می‌کنی ای خدایی که سال را به سال دیگروحال را به حال دیگر تبدیل می‌کنی حال ما را به بهترین وجه تبدیل کن تا ما گرفتار تقلیب قلوب و تقلیب ابصار نشویم بلکه از احسن الأحوال بهره بگیریم این عصاره دعاست.

بر اساس تناسبی که بین بهار با معاد و حوادث تلخ معاد است اینها کاملاً یادآور جریان معاد است پس اگر در روایات دارد وقتی بهار آمد به یاد معاد باشید یکی از راه‌های تذکره معاد همین است که ما از تقلیب قلوب و تقلیب ابصار نجات پیدا کنیم.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 5