آیت‌الله حسینی بوشهری : تعبیر حماسه یک حرکت معمولی و ساده نیست

   مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نامگذاری امسال و با بیان این که تعبیر حماسه یک حرکت معمولی و ساده نیست گفت: رهبر معظم انقلاب از بیان واژه حماسه منظور خاصی داشته‌اند و باید اقداماتی بزرگ در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت‌الله سید ‌هاشم حسینی بوشهری در دیدار شهردار و معاونان شهرداری قم با اشاره به فضای مذهبی و معنوی قم و تقارن نوروز و فاطمیه اظهارداشت: در برخی مناطق شأن ایام عزاداری رعایت نمی‌شود بنابراین مسئولان شهری می‌توانند با اطلاع‌رسانی صحیح، از بروز چنین مسئله‌ای جلوگیری کنند زیرا برخی اشخاص به دلیل بی‌اطلاع بودن از مناسبت‌های مذهبی بعضی امور را رعایت نمی‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: شهرداری قم باید دارای رویکردمذهبی توأم با رعایت شئون شهری فرهنگی و دینی بوده و الگویی برای اجرایطرح‌های مذهبی و تمدن دینی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری  ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تمدن‌سازی اسلامی را بارها مورد تاکید قرار داده‌اند و مدیران شهری در قم باید در این زمینه پیشرو باشند و به نظر می‌رسدبا برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این قله را هم فتح کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  با بیان اینکه استانداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید تقویمی متناسب با مناسبت‌های مذهبی را در قم طراحی و در میان همه اقشار توزیع کنند عنوان داشت: این امر سبب می‌شود شأن مناسبت‌ها حفظ شود.

امام جمعه قم افزود: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید  بر تقویت روحیه امید و خودباوری در میان مردم دارند بنابراین هر مدیر و مسئولی باید متناسب با جایگاه خود سعی در تحقق این خواسته رهبری داشته باشد.

وی با بیان این که تعبیر به حماسه یک حرکت معمولی و ساده نیست گفت: رهبری از بیان واژه حماسه منظور خاصی داشته‌اند و باید اقداماتی بزرگ صورت گیرند تا بتوان نام حماسه بر روی آن نهاد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر ثبات مدیریتی تصریح کرد: این امر سبب می‌شود مدیران پس از نیازسنجی و آسیب‌شناسی وقت کافی برای اصلاح داشته باشند؛اما تغییرات سریع مدیران ممکن است موجب رها شدن برخی امور شود و در نهایت مردم ضرر خواهند کرد.

 معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت:مدیریت جدید شهر قم سرزندگی و شادابی متناسب با این فضا را در سطح شهر تزریق کرده و این مسئله باید همواره تداوم داشته باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6