رحیم پور ازغدی:امر به معروف و نهی از منکر در ادامه ولایت قرار دارد

رحیم پورازغدی گفت: امر به معروف و نهی از منکر در ادامه ولایت است و یک مسلمان با ایمان نباید فکر کند فقط با خواندن نماز و روزه گرفتن دیگر هیچ مسئولیتی بر عهده ندارد.
خبرگزاری فارس: امر به معروف و نهی از منکر در ادامه ولایت قرار دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم پورازغدی امروز در همایش واجب فراموش شده در مهدیه مشهد اظهار کرد: شیعه با جامعه خنثی مخالف است و بر دو اصل موضع داشتن انسان در جامعه و موضع داشتن فرد با حق تاکید دارد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: شیعه نمی تواند در برابر صلاح و فساد در حوزه نظری و عملی بی‌تفاوت باشد.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه تبری و تولی در ولایت بر اثر حب و بغض نیست، خاطرنشان کرد: تفاوت مومن با بقیه در این است که دوستی و حب و بغضش بر اساس منافع شخصی اش نیست بلکه بر اساس حق است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: ولایت به این معنی است که خط ما چه خطی باشد و برائت نیز به معنای مشخص بودن جبهه ما در برابر  باطل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همیشه گفتنی و زبانی نیست بلکه گاهی اوقات باید در عمل نشان داده شود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر به معنای مطالبه ارزش ها و مبارزه با ضد ارزش ها است؛ گاهی اوقات منکر به خاطر جهل فرهنگی است.

رحیم‌پور ازغدی افزود: برخی از افراد به یکدیگر فحش روشنفکری می دهند و این کارها را با دین داری قابل جمع می‌دانند و همه این مسائل نشان می‌دهد برخی کارها بر اثر مسائل فرهنگی است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در ادامه ولایت است و یک مسلمان با ایمان نباید فکر کند فقط با خواندن نماز و روزه گرفتن دیگر هیچ مسئولیتی بر عهده ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام مبنی بر ظلم اجتماعی از ظلم و گناه فردی بدتر است، گفت: این امر علت های بسیاری دارد و لباس یک فرد در خانه‌اش حریم خصوصی او محسوب می‌شود اما اگر همین فرد با  لباسی که در خانه داشته وارد اجتماع شود دیگر آن حریم خصوصی و شخصی وی به حساب نمی‌آید.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: در برخی از جوامع و کشورهایی که همجنس گرایی و ازدواج دو همجنس با یکدیگر جزء حقوق بشری آنها محسوب می‌شود به این دلیل است که فساد در آن جوامع آنقدر گسترش یافته که این نوع منکر جزئی از حقوق مفسدان شده و اگر فردی به این رفتار اعتراضی داشته باشد می‌گویند ضدحقوق بشر حرف زد.

 

وی با اشاره به شعارهای که در ارتباط با غزه و لبنان داده می شد بیان کرد: افرادی که شعار نه غزه نه لبنان می‌دادند  شعور نداشتند و گرنه باید می دانستند غزه هم جزء جامعه بشری است؛ اگر حتی خود خواه هستیم باید نسبت به حوادث دیگر جوامع حساس باشیم چرا که آتشی که بر افروخته شده ممکن است روزی وارد خانه ما شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 9 =