حوزه های علمیه به تربیت خطبای متخصص اهتمام کنند

حجت الاسلام و المسلمین ” محمود محمدی عراقی ” عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در دیدار از بعثه مراجع تقلید در مدینه منوره پیشنهاد کرد ، حوزه های علمیه برای تربیت خطبای توانا و نخبه در زمینه های فقهی و کلامی بیشتربه تخصص گرایی توجه کنند.
به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره، وی گفت که در تاریخ حوزه های علمیه برخی از این حوزه ها به تخصص خاصی شهرت داشتند. برای نمونه حوزه علمیه مشهد معروف بود که خطبای خوبی پرورش می دهد. این تخصص گرایی امروز و بخصوص با نیازهای روز و تخصصی شدن مسایل باید بیشتر مورد اهتمام باشد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزاری جشنواره های دینی در این زمینه را مفید دانست و به حوزه ها توصیه کرد تا نسبت به برگزاری آن با هدف شناسایی و کشف استعدادهای برتر اقدام کنند.

وی گفت : کار اصلی روحانیت منبر وخطابه است . امروز با توسعه رسانه ها و امکانات تبلیغی زیاد ، مسئولیت روحانیون بسیار بیشتر و در عین حال حساس تر و دقیق تر شده است .

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی گفت : اگر روحانیون نتوانند بخصوص جوانها را در پای منابرو یا هر تریبونی که در اختیار دارند اقناع کنند ، کار تبلیغ به دست کسانی خواهد افتاد که بیشتر به تحریک احساسات مردم ، تا دانش افزایی دینی آنها می پردازند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار از دفتر مراجع عالیقدر تقلید در مدینه منوره با اعضای دفاتر حضرت آیات عظام سیستانی ، نوری همدانی ، مکارم شیرازی ، صافی گلپایگانی دیدار و گفت و گو کرد .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 12