توصیه های آیت الله علوی گرگانی به طلاب جوان

2/ آیت الله علوی گرگانی
 آیت‌الله علوی گرگانی با بیان توصیه هایی خطاب به طلاب جوان گفت: اگر علم و عمل برای خدا باشد قطعا نورانیتی که در آیات و روایات بر آن تأکید شده برای انسان حاصل می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه ثامن الائمه زیرکوه قائنات با اشاره به آیات و روایات بر ضرورت علم اندوزی تأکید کرد و گفت: درس خواندن فراوان موجب پیدایش علم نیست.
آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: علم نوری است که خداوند آن را در دل هر بنده‌ای که بخواهد قرار می‌دهد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که علم باید برای رضای خدا کسب و به کار گرفته شود، ابراز کرد: اگر انسان در زندگی این‌گونه به دنبال علم و دانش باشد خداوند نیز نتیجه کار او را در آخرت خواهد داد.
آیت‌الله علوی گرگانی یکی از وظایف علما را نشر علم و دانش دانست و اظهار کرد: اگر عالم به این وظیفه الهی خود به درستی عمل کند خداوند پاداش بزرگی در دنیا و آخرت به او عطا خواهد کرد.
وی بیان داشت: خداوند مزد عمل کننده به علم را هم در دنیا و هم در آخرت می دهد اما مزد و پاداش واقعی او وعده‌های حق الهی است که در آخرت نصیبش می‌شود.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان گفت: اگر علم و عمل برای خدا باشد قطعا نورانیتی که در آیات و روایات بر آن تأکید شده برای انسان حاصل می‌شود.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 5