آیت الله کعبی: روحانیت نباید هزینه کاندیداها شود/ اهل فتنه و انحراف صلاحیت مسؤولیت ندارند

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که کاندیداها و جریان های سیاسی نباید در انتخابات از روحانیت و علما هزینه کنند، فتنه گران و منحرفان را فاقد صلاحیت لازم برای تصدی مسؤولیت دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) زیرکوه قاینات، با تاکید بر این که ملت باید در انتخابات خردادماه با مشارکت همه جانبه حماسه آفرینی کند، یادآورشد: مردم ما در طول انقلاب سختی های بسیاری را تحمل کرده اند اما بر اثر آن ورزیده شده و پیروزی ها و دستاوردهای بیشماری را به دست آورده اند.
وی حضور یکپارچه، فراگیر و با بصیرت و آگاهی مردم در انتخابات پیش رو را با خنثی کننده تمامی توطئه های دشمنان دانست و بیان داشت: با توجه به این که انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بعد از فتنه ۸۸ برگزار می شود و دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم هستند، اگر حضور و مشارکت مردم همه جانبه باشد بار دیگر دشمنان شکست خواهند خورد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که برای حماسه آفرینی در انتخابات هر فردی باید برای شور آفرینی تلاش کند، تصریح کرد: هر گونه اقدام برای تحقق این مهم جهاد فی سبیل الله است.
وی تاکید کرد: کسانی که دلشان برای کشور و نظام می سازد باید مردم را به حضور پرشور در انتخابات تشویق و ترغیب کنند؛ افرادی که به انقلاب و نظام پایبند هستند با سلایق مختلف سیاسی باید وارد صحنه شوند تا سبد رای ملت بالا رود.
آیت الله کعبی اضافه کرد: اگر کسانی بخواهند ناز کرده، شرط و منت بگذارند و اما و اگر راه بیندازند و برای ملت و نظام شرط و شروط بگذارند، تردید شان به معنای تردید در اعتقادشان به جمهوری اسلامی است.
وی افزود: همه کسانی که واجد شرایط هستند باید در صحنه حضور داشته باشند و اگر تردید راه بیندازند همسو با دشمن حرکت کرده اند.
آیت الله کعبی با تاکید بر این که در کشور ما همه چیز برپایه قانون است، اضافه کرد: کسانی که کاندیدا می شوند و می خواهند در انتخابات شرکت کنند باید نسبت به قانون انتخابات تمکین داشته و نظر شورای نگهبان را بپذیرند و اگر شبهه و مشکلی ایجاد شود باید مراحل قانونی آن را طی کنند.
وی هرگونه بحران آفرینی در انتخابات را مردود و محکوم دانست و تصریح کرد: ملت آماده است و از تجربه فتنه ۸۸ استفاده می کند و در مقابل کسانی که تمکین به قانون انتخابات و فصل الخطاب بودن شورای نگهبان نکنند، اقدام به موقع و سریع خواهد داشت.
آیت الله کعبی با اشاره به معیارهای انتخاب اصلح در انتخابات، بیانات رهبر معظم انقلاب در این باره را یادآورشد و افزود: کسی که می خواهد رییس جمهور شود باید نقاط مثبت رییس جمهور و دولت فعلی را داشته و نقاط ضعف را نداشته باشد.
عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تلاش برای تشخیص اصلح و رای به اصلح را واجب خواند و گفت: مخاطب این وجوب خود مردم هستند و جریان های مورد اعتماد باید در این راستا به مردم کمک کنند.
وی با تاکید بر این که احزاب، گروه ها و حامیان نامزدها نباید از رهبری هزینه کنند، گفت: آنها باید تنها خود و برنامه های خود را تشریح کنند، البته ملت نیز هوشمند و آگاه است و فرد اصلح را تشخیص خواهد داد.
آیت الله کعبی با تاکید بر این که متاسفانه برخی دوست دارند از روحانیت و علما هزینه کنند، افزود: همان گونه که افراد نباید از رهبری هزینه کنند، از روحانیت نیز نباید در انتخابات هزینه شود؛ روحانیت نباید هزینه کاندیداها شود، افراد و کاندیداها باید تلاش کنند خود را با روحانیت و علما همراه کنند نه این که علما را با خود همراه کنند.
وی با بیان این که باید به دنبال کسی باشیم که درصدد تقویت ارزش ها و ولایت مداری باشد، یادآورشد: رییس جمهور آینده باید انقلابی و حزب اللهی باشد و چنین افرادی در کشور هستند و باید به دنبال آنها باشیم.
آیت الله کعبی افزود: رییس جمهور آینده باید مروج ارزش های اسلامی و دلسوز انقلاب و کشور باشد، تنها مدیریت اجرایی کفایت نمی کند، اهل فتنه و انحراف هم نباشد و در مقابل مکتب اسلام مکتب سازی نکند و چنین افرادی یقینا صلاحیت لازم را ندارند.
این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ملت مجاهد و انقلابی ایران اسلامی با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در انتخابات نیز شایستگی خود را نشان داده و با حماسه آفرینی مدیریت آینده کشور را به دست فرد شایسته ای خواهند داد.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 14