آیت‌الله علم‌الهدی :پلمب تعلیق هسته ای را که شکستیم به پیشرفتهای امروز رسیدیم

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ گفت: نتیجه مذاکرات نمایندگان ایران با ۱+۵ در آلماتی ۲ در رابطه با مسئله هسته‌ای ایران، پیروزی گفتمان مقاومت در برابر تسلیم بود.

خبرگزاری فارس: پلمب تعلیق هسته ای را که شکستیم به پیشرفتهای امروز رسیدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز و در جمع نمازگزاران مشهدی که در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد به مذاکرات اخیر ایران در آلماتی ۲ اشاره کرد و اظهار داشت: در چند روز گذشته شاهد دو جریان اساسی در مسئله هسته‌ای ایران بودیم.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ جریان اول را مذاکرات نمایندگان ایران با گروه ۱+۵ در آلماتی دانست و گفت: در جریان هسته‌ای ایران و مذاکرات نمایندگان ایران با گروه ۱+۵ که در چند روز اخیر در آلماتی برگزار شد دولت‌های غربی همچنان بر طبل زیاده خواهی‌های خود کوبیدند و نتیجه‌ای هم حاصل نشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: در ابتدای مطرح شدن مسئله هسته‌ای ایران که حدود ۱۰ سال قبل بود آنان به دنبال مطرح کردن مسئله ایران هراسی به واسطه پیشرفت‌های فناوری هسته‌ای در اذهان جهانیان بودند.

وی در ادامه گفت: امروز و از آن زمان تاکنون در حدود ۱۰ سال گذشته است و تداوم راه ایران در مسئله هسته‌ای به گونه‌ای بوده است که اگر غرب می‌خواست شخصیت هسته‌ای ایران را با مطرح کردن ایران هراسی تخریب کند هیچ نتیجه ای برای آنان حاصل نمی‌شد چرا که دیگر حنای آنان برای جهانیان رنگی ندارد.

بن‌بست غرب در مسئله هسته‌ای ایران

امام جمعه مشهد در ادامه افزود: آنچه مسلم است در تداوم راه هسته‌ای ایران پیشرفت برای کشور ما حاصل شده است و غرب و آمریکایی‌ها به بن‌بست رسیده‌اند و به دنبال راه خروج آبرومندانه از این موضوع هستند.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ در ادامه تاکید کرد: اینکه غرب در مسئله هسته‌ای ایران به بن‌بست رسیده است و هیچ راه آبرومندی برای خروج از این بن‌بست ندارد خود نشانه‌ای از پیروزی گفتمان مقاومت در برابر تسلیم است.

خطیب جمعه مشهد مطرح کردن فشارهای نظامی علیه ایران در مسئله هسته‌ای را از دیگر راهبردهای غرب در برخورد با مسئله هسته‌ای ایران عنوان کرد و ادامه داد: غرب در این راه نیز به سرانجام و نتیجه دلخواهی که به دنبال آن بود، نرسید و گواه این موضوع پیشرفت‌های ایران در فناوری هسته ای است.

علم‌الهدی با اشاره به جریان دوم گفت: در هفته اخیر گزارش‌هایی در رابطه با پیشرفت‌ها و توسعه فناوری‌های هسته‌ای ایران از سوی مسئولان و رسانه‌ها منتشر شد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود، گذشت ۱۰ سال از زمان نخستین روز‌های مطرح شدن مسئله هسته‌ای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهای ابتدای مطرح شدن مسئله هسته‌ای ایران غرب به دنبال تسلیم کردن ایران در این راه بود که در همین ارتباط تعلیق جریان هسته‌ای ایران را مطرح کرد و متاسفانه کارگزاران آن زمان نظام نیز این موضوع را پذیرفتند.

اگر سازش می‌کردیم شاهد پیشرفت امروز ایران در فناوری هسته‌ای نبودیم

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: با درایت و دستور مقام معظم رهبری برای شکسته شدن پلمب‌های تعلیق هسته‌ای ایران موضوع سازش و تسلیم شدن در برابر خواسته‌های غرب پایان یافت و اگر به همان سازش و تسلیم آن روز ادامه می‌دادیم امروز شاهد این رشد و پیشرفت‌های نظام در عرصه هسته‌ای نبودیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به نزدیکی ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: سیره سیاسی حضرت زهرا(س) در تبعیت از امام و رهبر خویش مقاومت بود و در این راه تا پای فدا کردن خویش برای ادامه مقاومت در برابر تسلیم ادامه دادند و سیره سیاسی ایران نیز با بهره‌گیری از سیره این بانوی بزگوار اسلام همان  پیروزی گفتمان مقاومت در برابر تسلیم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان به تجمع فاطمی در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مشهد اشاره کرد و گفت:امسال نیز مانند سال گذشته و در صبح شهادت مراسم تجمع فاطمیون در عرصه میدان شهدا برگزار می‌شود که باید از این مراسم برای به تصویر کشیدن سیره سیاسی حضرت زهرا(س) در راه مقاومت و تسلیم نشدن در برابر قدرت‌ها بهره گرفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 6 =