حجت‌الاسلام قرائتی:بدحجابی در دانشگاه سبب تشتت فکری و ضرر علمی می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: حجاب در دانشگاه‌ها واجب‌تر از دیگر مکان‌ها است چرا که سبب تشتت فکری می‌شود؛ بی‌حجابی و بدحجابی در دانشگاه‌ها ضرر علمی داشته و این مسئله مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.

خبرگزاری فارس: بدحجابی در دانشگاه سبب تشتت فکری و ضرر علمی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در نشست فرهنگی تبلیغی حضرت زهرا(س) در قرآن که در محل حوزه علمیه نرجس برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم رموز عجیبی در خود داشته که باید از حرف حرف این کتاب آسمانی در مسیر زندگی بهره بگیریم.

وی افزود: در فهم و درک قرآن کریم کوتاهی و غفلت کرده و باید نسبت به حضور بیشتر قرآن در تمام صحنه‌های زندگی اهتمام ویژه داشته باشیم.

قرائتی با بیان اینکه خداوند در قرآن زن و مرد را یکسان توصیف می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در سوره احزاب می‌فرماید: زن و مرد دوشادوش هم تکامل می‌یابند و این نشان می‌دهد که زن و مرد در کنار هم رسالت‌های خطیری را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: نیازهای انسان در طول زندگی به سه دسته تقسیم می‌شود،‌ نیاز شخصی، نیاز اجتماعی و نیاز عالی در زمره نیازهای بشر در مسیر زندگی است.

رئیس ستاد اقامه نماز با تاکید بر اینکه نیاز به دین یکی از نیازهای عالی بشر است، گفت: انسان پس از رفع نیازهای شخصی و اجتماعی خود به نیازهای عالی رسیده که دین اصلی‌ترین و مهم‌ترین آن به شمار می‌رود.

قرائتی یادآور شد: تصمیمات اتخاذ شده در زندگی انسان‌ها به سه شکل صورت می‌گیرد؛ مطابق با هوس و خواسته فردی، مطابق با هوس و خواسته دیگران و سوم مطابق با راهی که خالق معین و مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: اگر مطابق با خواسته خود و دیگران عملی انجام دهیم و خدا در آن دخیل نباشد به طور قطع سرانجامی جر ناکامی و شکست ندارد.

رئیس ستاد اقامه نماز از زن به عنوان اولی‌الالباب یاد کرد و اذعان کرد: حضرت زهرا(س) با عنوان الگوی زنان جهان بوده و در تمام ابعاد باید از این الگوی برجسته پیروی کنیم.

قرائتی حجاب را مظهر پاکی و عفاف زن دانست و ادامه داد: یکی از آثار و نتایج بی‌حجابی و بدحجابی، فروپاشی و دلسردی میان زوجین است که این خود تبعات منفی دیگری به همراه دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز تاکید کرد: حجاب در دانشگاه‌ها واجب‌تر از دیگر مکان‌ها است چرا که سبب تشتت فکری می‌شود؛ بی‌حجابی و بدحجابی در دانشگاه‌ها ضرر علمی داشته و این مسئله مهمی است که نباید از آن غفلت کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 11