ناگفته‌های سفیر سوریه از فتنه در این کشور؛ آمریکا: ارتباط با ایران و کمک به حزب الله را قطع کنید هرچه بخواهید در اختیارتان می گذاریم

surieh سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران، از نقش آمریکا در وقوع فتنه در این کشور پرده برداشت و تاکید کرد: از همان هفته‌های اول فتنه در سوریه، معاون وزیر جنگ آمریکا پیامی را به دولت سوریه فرستاده بود که اگر می خواهید جلوی این جنگ را بگیرید رابطه خود با جمهوری اسلامی و کمک به حزب الله را قطع کنید.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عدنان محمود، سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، خونریزی‌ها و جنگ افروزی کشورهای مرتجع منطقه و دولت‌های غربی در سوریه را محکوم کرد.
فتنه در سوریه بر علیه مقاومت است
وی با بیان این که این مسائل بر علیه دولت و ملت سوریه نیست بلکه بر علیه مقاومت است، گفت: اتفاقاتی که در سوریه در حال وقوع است ربطی به دموکراسی ندارد و هدفشان جلوگیری از مقاومت و ادامه جنگ افروزی علیه ملت سوریه است.
عدنان محمود گفت: بازی خطرناکی که در این زمینه به راه انداخته‌اند جنگ طایفه ای، فرقه‌ای و دامن زدن به فتنه مذهبی است تا بتوانند جنگ افروزی را افزایش دهند.
سفیر سوریه افزود: البته برخی شیخ نشینان و حکام مرتجع منطقه روز به روز به جنگ طایفه‌ای و فرقه‌گرایی دامن می‌زنند و سعی می‌کنند فتنه شیعه و سنی راه بیندازند تا منافع استکبار و استعمار تامین شود.
وی بیان کرد: متاسفانه وضعیت به جایی رسیده که قرضاوی به طور صریح و آشکار به قتل بیگناهان و غیر نظامیان دعوت می‌کند و این مساله را به عنوان فتاوی شرعی مطرح می‌کند.
سفیر سوریه در ایران تصریح کرد: متاسفانه با این ابزار و راهکار، حرکت خطرناکی را علیه سوریه انجام می‌دهند که به منظور تکه تکه کردن منطقه صورت می گیرد.
عدنان محمود خاطرنشان کرد: البته به دلیل آگاهی عمیق ملت سوریه از این استراتژی خبیث، آنها تاکنون نتوانسته‌اند به اهداف خود دست یابند و ملت با هوشیاری خود از وقوع جنگ طایفه‌ای جلوگیری کرده‌اند.
وی بیان داشت: با وجود گذشت بیش از دو سال از فتنه دشمنان در سوریه، ارتش توان و انسجام خود را حفظ کرده است و دشمنان و تروریست‌ها نتوانسته‌اند به قدرت ارتش خللی وارد کنند و ارتش روز به روز پیشرفت هایی را به دست می آورد و به پیشروی خود نیز ادامه می دهد.
سفیر سوریه ادامه داد: البته دشمنان ما روی مساله کمک گرفتن از سازمان ملل، شورای امنیت و قدرت‌های سطله گر حساب باز کرده‌اند، لکن سوریه به کمک دوستان خوب از جمله جمهوری اسلامی، روسیه و چین دشمنان را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشته است.
وی ادامه داد: دشمنان ما طبق طرح و برنامه ای که داشتند به دنبال این بودند که در عرض سه ماه حکومت بشار اسد را ساقط کنند، اما ارتش و بشار اسد رییس جمهور قوی و با ایمان ما هنوز با قدرت در مقابل دشمنان دفاع می‌کنند و آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.
سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران با بیان ناگفته هایی از پشت پرده جنگ سوریه گفت: از همان هفته های اول فتنه در سوریه، معاون وزیر جنگ آمریکا پیامی را به دولت سوریه فرستاده بود که اگر می‌خواهید جلوی این جنگ را بگیرید رابطه خود با جمهوری اسلامی و کمک به حزب الله را قطع کنید و ما آماده ایم هرچه می خواهید در اختیار شما قرار دهیم.
وی افزود: دشمنان ملت و دولت سوریه الان در اوج نا امیدی به سر می برند و تمام تیرهایشان به سنگ خورده است و این احساس ضعف آنها را وادار کرده تا با ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و کشتار آنها دل مردم را سست کنند تا آنها دست از نظامشان بردارد و این نشانه شکست آنها است.
سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران گفت: اکثریت مردم سوریه از ارتش و انتخاب ملی ضد استعماری و ضد غربی نظام بشار اسد دفاع می‌کنند و حاضر نیستند از این اراده خود دست بردارد.
وی بیان داشت: مردم سوریه به این نتیجه رسیده اند که هدف از این  اتفاقات دعوت به دموکراسی و آزادی نبود بلکه برای تضعیف مقاومت بود.
حمایت مثلث ترکیه، عربستان و قطر از تروریست در سوریه
عدنان محمود با بیان این که تمام کارهای تروریستی در سوریه از طریق مثلث ترکیه، عربستان و قطر مدیریت می شود، بیان داشت: ما مستنداتی داریم که کمک های تروریستی بدون حد و مرز به طور منظم از طریق قطر، عربستان و ترکیه صورت می گیرد و متاسفانه این کشورها چنین نقشی را در خدمت به صهیونیست ها ایفا می کنند.
سفیر سوریه در ایران بیانات مراجع تقلید در این برهه حساس را مهم ارزیابی کرد و گفت: لحظه آن رسیده است که ما در مقابل موج های تکفیری که علیه ملت های منطقه، فرقه گرایی راه می اندازند بایستیم و مراجع می توانند نقش خود را در این راستا ایفا کنند و با مواضعی که اتخاذ می کنند باعث شوند تا ملت های منطقه بهای این فتنه ها را پرداخت نکنند.
سفیر سوریه در ایران تاکید کرد: هدف اصلی تمام تحرکات، تغییر قطب نمای ملت ها به جای دشمنی با صهیونیست به این نکته است که دشمن اصلی آنها جمهوری اسلامی ایران است.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 15