فردگرایی؛ خطر تهدیدکننده جامعه امروز

 مسئول مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه فردگرایی مهمترین خطر فرهنگی تهدیدکننده برای کشور است گفت: باید زنان را به انجام بهتر وظایف مادری و فرزندآوری ترغیب و دعوت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد، مسئول مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ۲۷ فروردین ماه در دیدار با آیت الله العظمی جوادی آملی از اساتید برجسته حوزه علمیه در سخنانی گفت: یکی از مسایل فرهنگی جامعه امروز این است که چگونه می‌توان زنان را به انجام بهتر وظایف مادری و فرزندآوری دعوت و ترغیب کرد و راه‌کارهایی برای آن بیان کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خلا در مسئولیت مادرانه خلا فرهنگی است، افزود: جامعه به سمت تسلط فردگرایی در حال حرکت است، زندگی در زمان حال و کمرنگ شدن نگرش آینده‌نگرانه از مختصات این فرهنگ است.

مسوول مرکز تحقیقات زن و خانواده با بیان اینکه تحولات فرهنگی، مردان و زنان را با خود درگیر کرده است، ادامه داد: زنان و مردان متدین با این موضوع مواجه هستند که برای تربیت فرزند مقدورات کافی ندارند و رسانه‌ها، آموزش و پرورش و نهادهای رسمی و غیررسمی اقتدار را از خانواده‌ها گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه شکاف بین دو نسل انگیزه را برای فرزندآوری کاهش داده است، ادامه داد: زوج‌ها با این پرسش مواجه هستند که آیا در فضایی که مطمئن نیستند فرزندشان صالح شود، آیا فرزندآوری عملی مثبت است.

زیبایی نژاد تزلزل بنیان خانواده را یکی از ویژگی‌های عصر کنونی دانست و افزود: هرچه این تزلزل بیشتر می شود، تمایل برای فرزندآوری کمتر می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به استانداردهای بدن در حال متحول شدن است، تصریح کرد: زن‌ها تصور می‌کنند با فرزندآوری از چشم شوهر خود می‌افتند.

مسئول مرکز تحقیقات زن و خانواده اظهار داشت: پرسشی که در عرصه فقه مطرح است این است که در این شرایط نگاه دین در مقیاس کلان در فرزندآوری و در نگاه خرد و در خانواده‌ها به این موضوع چیست.

وی همچنین با اشاره به سابقه ۱۵ ساله فعالیت مرکز تحقیقات زن و خانواده اضافه کرد: این مرکز در مباحث تخصصی زن و خانواده به پرسش‌های روز پاسخ می‌دهد.

زیبایی نژاد یادآور شد: هم اندیشی سالانه مرکز تحقیقات زن و خانواده ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 11