آیت الله العظمی علوی گرگانی:آشنا کردن مردم با علما ضرورتی انکارناپذیر است

 تبیین و تحکیم جایگاه علمای بلاد دارای اهمیت فراوانی است زیرا مردم به واسطه وجود علما با دین و اهل بیت(ع) آشنا می شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) آیت الله العظمی علوی گرگانی ۲۹ فروردین ماه در دیدار اعضای دبیرخانه دائمی همایش تجلیل از علمای نمونه بلاد با وی، تقدیر و ارج نهادن به مقام علما را خدمت به اسلام و اهل بیت(ع) دانست و گفت: علمای دین، همواره در تقویت باورهای دینی مردم نقش مهمی بر عهده داشتند.

این عالم دینی تصریح کرد: علما و مراجع در انتقال ارزش های اسلامی و شیعی در جامعه نیز دارای جایگاه والایی هستند و بسیاری از مفاهیم دینی از طریق علمای دین به مردم منتقل شده است.

وی از فعالیت های این دبیرخانه در راستای تجلیل از علما ابراز خرسندی کرد و افزود: تکریم و بزرگداشت علمای بلاد به عنوان عالمان دین و منادیان اخلاق، فرهنگ و تربیت در حقیقت خدمت بزرگی به اسلام است.

آیت الله العظمی علوی گرگانی خاطرنشان کرد: تبیین و تحکیم جایگاه علمای بلاد دارای اهمیت فراوانی است زیرا مردم به واسطه وجود علما با دین و اهل بیت(ع) آشنا می شوند و دراین عرصه تجلیل و قدردانی از مقام این علما بسیار ارزشمند و لازم است.

وی وجود علما را همچون چراغ های هدایت برشمرد و عنوان کرد :به دلیل اینکه علمای بلاد، نسبت به وضعیت مناطق آشنا و آگاه هستند و با مردم ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارند باید در تصمیمات مهم و امور مختلف از آنها حمایت شود.

استاد حوزه علمیه پیرامون همایش تجلیل از آیت الله طاهایی میبدی نیز بیان داشت: ایشان سالها از عمر گرانقدر خود را در خدمت اسلام و مسلمانان اختصاص داد و از علمای موثر در منطقه به شمار می رفت و احترام و مقام خاصی در میان مردم و علما داشت.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید با زندگی و تلاش های علمای بزرگ آشنا شوند و با ارتباط با آثار و رهنمون های ایشان راه درست زندگی را دریابند.

همچنین در این دیدار نیز حجت‌الاسلام‌ و المسلمین روح‌الله رهبری، مسئول دبیرخانه دائمی همایش تجلیل از علمای بلاد گزارشی از فعالیت‌های این دبیرخانه ارائه داد.

همایش بزرگداشت آیت‌الله سید محمد رضا طاهایی میبدی در تیر ماه سال جاری به همت گروه فرهنگی تبلیغی بعثت و دبیرخانه دائمی تجلیل از علمای بلاد در استان گرگان برگزار می شود.

آیت‌الله میبدی در سال ۱۲۹۹ هجری شمسی در میبد یزد به دنیا آمده است و در سنین نوجوانی در مدرسه خان یزد شروع به یادگیری تحصیلات حوزوی کرد و از محضر آیت‌الله محمد تقی بافقی‌(ره) بهره برد و سپس وارد حوزه علمیه قم شده و خدمت اساتید مبرزی چون آیات عظام میرزا حسن یزدی، شیخ محمد حسین تهرانی، میرزا هاشم آملی و شیخ مرتضی طالقانی تلمذ کرده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 1 =