عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:سخن گفتن بر اساس شایعات به دور از سبک زندگی اسلامی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سخن گفتن بر اساس شایعات و اعتماد بی‌دلیل به رسانه‌ها محورهایی از سبک زندگی اسلامی نیست.
خبرگزاری فارس: سخن گفتن بر اساس شایعات به دور از سبک زندگی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌پورازغدی ظهر امروز در نشست فعالان فرهنگی دانشگاه‌های شرق کشور در مرکز آموزش عقیدتی سیاسی امام رضا (ع) مشهد اظهار کرد: سبک زندگی قرآنی بر اساس آگاهی و علم محوری است و تفکیک علم از عمل، باطل است.

رحیم‌پورازغدی خاطرنشان کرد: آیات قرآنی دربرگیرنده سبک زندگی است و تمام افراد باید در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود بر اساس علم و آیات قرآن حرکت کنند.

وی یادآور شد:  قرآن تنها کتابی است که در آن هیچ تحریفی صورت نگرفته و بنابر فرمایشات ائمه اطهار (ع) این قرآن موجود در بین مردم همان قرآنی است که به پیامبر نازل شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: شیخ مفید، شیخ صدوق و شیخ طوسی از نخستین متکلمان شیعه هستند و همه آنان بر این باورند که هیچ تحریفی در قرآن صورت نگرفته است.

رحیم‌پورازغدی خاطرنشان کرد: رشته دانشگاهی علوم قرآنی، دانشجویان را با معارف قرآنی آشنا نمی‌کند، چون تنها مباحث تاریخ قرآن، کلید واژه‌های قرآن و اطلاعات کلی درباره قرآن را به دانشجویان آموزش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در هر حوزه‌ای بدون علم حرکت کردن حرام است، افزود: سخن گفتن بر اساس شایعات و اعتماد بی‌دلیل به رسانه‌ها محورهایی از سبک زندگی اسلامی نیست.

رحیم‌پورازغدی با بیان اینکه از نشانه‌های مومنان کم‌تر سخن گفتن است، خطاب به احزاب سیاسی گفت: اگر احزاب سیاسی بر اساس علمی که نمی‌دانند حرف نزنند شایعات کمتری درباره آنها درست می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 1 =