همایش بررسی موضع ریاست جمهوری در قبال تشیع در مصر برگزار شد

تشیع ستیزی در مصر
 گروه‎های سلفی مصر که این روزها به شدت در برابر بهبود روابط این کشور با ایران سنگ اندازی می کنند، همایشی را با عنوان «موضع ریاست جمهوری در قبال تشیع در مصر» برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، نیروها و احزاب مختلف مصری در همایشی که دیروز با عنوان “بررسی موضع ریاست جمهوری در قبال تشیع” برگزار شد، درباره خطرات طرح ایران در مصر و تلاش برای گسترش مذهب تشیع از طریق عادی سازی روابط بین مصر و ایران هشدار داده و خواستار برکناری هشام زعزوع وزیر گردشگری مصر و توقف ورود گردشگران ایرانی به مصر شدند.

آنان همچنین در اقدامی گستاخانه، تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را مورد تعرض قرار داده و اعطای یک کرسی در اتحادیه عرب به “خوزستان” ایران را خواستار شدند.

به نظر می رسد اقدام نامعقول اتحادیه عرب در غصب کرسی سوریه و اعطای آن به نمایندگان تروریست ها در این اتحادیه، جریان های تندرو و قانون‌گریز در جهان عرب را به این باور رسانده که انجام هیچ اقدام نامعقول و حماقت‌آمیزی از این اتحادیه بعید نیست، چندان که به خود اجازه داده اند درخواست اعطای کرسی به “خوزستان” به عنوان عضوی از این اتحادیه را مطرح کنند.

در همین حال، نمایندگان جریانها و احزاب اسلامی در بیانیه ای در پایان کنفرانس خود در دانشگاه الازهر تأکید کردند: در راستای تمایل به حفظ سلامت و امنیت کشور که تحقق آن بدون تلاش در زمینه سلامت عقیده مردم و اسنجام بافت دینی و مذهبی آن میسر نیست، علما و رهبران سیاسی و اندیشمندان و اصحاب رسانه خواهان برگزاری نشست گسترده ای برای بحث و اتخاذ موضع درخصوص تحولات خطرناک در سیاست خارجی مصر، درباره موضعگیری آن درقبال طرح شیعی ایران هستند.

این بیانیه را ۲ هزار نفر از شیوخ و علمای الازهر و نمایندگان جریان ها و احزاب اسلامی و شخصیت های عمومی از جمله احمد طه ریان و عبدالله سمک استادان دانشگاه الازهر، محمد اسماعیل مقدم و احمد فرید و شیخ یاسر برهامی نایب رییس تشکل الدعوه السلفیه و شیخ عبدالله شاکر، محمود مزروعه، محمد عبدالمنعم البری رییس جبهه علماء الازهر و ممدوح اسماعیل وکیل و از رهبران سلفی امضا کرده اند.

این بیانیه همچنین از نقش الازهر و خطوط قرمزی که در جریان حضور محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران در قاهره تعیین کرد و اصول و مبانی ثابت عقیدتی که برای مخالفت با عقاید شیعه بر آن تاکید کرد، ستایش نمود.

شرکت کنندگان در کنفرانس مدعی شدند که میزان تماس و تبادل منافع و تقسیم نفوذ بین ایران و آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را درک می کنند به گونه ای که دوطرف در تقسیم و گسستن کشورهای منطقه به نفع دو طرح ایرانی شیعی و صهیونیستی – آمریکایی همسو هستند؛ امری که نشان می دهد مقابله با خطر این دو طرح جدا از هم نیست و صدور اجازه برای نفوذ طرح آمریکایی – صهیونیستی به مصر، توجیهی برای گشودن در به روی طرح ایرانی شیعی نیست.

شرکت کنندگان در این کنفرانس از همه مصری ها خواستند تا با همه ابزارها و راههای قانونی و موجود با نفوذ تشیع به مصر و سیاست خارجی کنونی مصر مقابله کنند.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین و تاثیرگذارترین کشورهای اسلامی، هنوز در قاهره سفیر و سفارتخانه ندارد، اما عناصر امنیتی رژیم صهیونیستی به راحتی به خود اجازه می دهند برای فراهم کردن مقدمات حضور سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره در مراسم مختلف، نیروهای امنیتی مصر را از صحنه خارج کنند و خود رأساً “امنیت” منطقه مورد نظر را به عهده گیرند.

به عنوان نمونه، روز گذشته “یعقوب آمیتای” سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره، در مراسم تشییع جنازه “کارمن وینشتاین” حضور یافت و عناصر امنیتی سفارت اسرائیل، قبرستان یهودیان مصر را تحت کنترل کامل خود در آوردند و به بازرسی کارت شناسایی خبرنگاران و همه حاضران پرداخته و کیف های آنان را مورد بازرسی قرار دادند و از دستگاه کشف مواد منفجره نیز در داخل قبرستان استفاده کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 9