در دیدار با مفتی عربستان؛ شیخ الازهر بر لزوم مقابله با فتواهای تکفیری تأکید کرد

احمد الطیب شیخ الازهر مصر
شیخ الازهر مصر در دیدار با مفتی عربستان بر لزوم مقابله با فتواهای تکفیری تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ مفتی سعودی در جریان مراسم تکریم علما با حضور احمد الطیب شیخ الازهر در شهر ریاض، “تظاهرکنندگان به اسلام و اصلاح طلبان” را محکوم و دیگران را از این افراد برحذر داشت.

او در این مراسم گفت: امت نباید فریب هرگونه تبلیغات گمراه کننده کسانی را بخورند که خواهان اصلاحات هستند و تظاهر به اسلام می کنند اما عقاید و نظرات آنها فرسنگها از آن فاصله دارد. باید از این افراد برحذر باشیم.

مفتی سعودی افزود: باید از این افراد برحذر باشیم؛ افرادی که می خواهند دین امت را از آنها بگیرند و امت را از تعالیم آن دور کند؛ حال هرچه می خواهند ادعا کنند که آنها ناصح هستند یا می خواهند به آرا و افکار دیگران نزدیک شوند.

آل الشیخ اظهار داشت: اگر به افکار آنها نگاه کنیم درمی یابیم که می خواهند امری تلخ را بر امت تحمیل کرده و آن را تبدیل به امری واقع کنند. باید موضعی شرافتمندان بگیرم که به حق فرا بخواند و درباره باطل هشدار دهد.

از سوی دیگر، احمد الطیب خواستار “مقاومت دربرابر دعوت به تفرقه و افراط گرایی و حذف کردن و فتواهای تکفیری و گمراه کننده شد که به طور حتم به تفرقه و اختلاف و ضعف و سستی بیشتر منجر می شود” و از وضعیت جهان عرب و اسلام و ضعف آن انتقاد کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 5