عضو اتاق فکر تبلیغ : حدود الهی در عرصه سیاست رعایت نمی‌شود

 

  رعایت حدود الهی و حرام و حلال در تمامی عرصه‌ها مشکل‌گشاست، متاسفانه این حدود در عرصه سیاست رعایت نمی‌شود؛ به گونه‌ای که به سادگی آبروی افراد را می برند. Mandegari_L_135307

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری،  در یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی قم با اشاره به لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، اظهار داشت: شهدا با این که معصوم نبودند، ولی به درجه‌ای از کمال رسیدند که در روز قیامت با ائمه (ع) محشور می‌شوند.

عضو اتاق فکر تبلیغ با اشاره به آیه ۶۹ سوره نساء ادامه داد: خداوند در این آیه، انبیا، صدیقین، شهدا و صالحان را در کنار هم و در معیت یکدیگر قرار داده است؛ از این رو شهدا الگوهای خوبی برای رسیدن به کمال هستند که در تاریکی‌ها و آشفتگی‌ها مسیر را به ما نشان می دهند.

وی با اشاره به ویژگی‌هایی که شهدا را به جمع معصومین و در معیت آنها قرار داده است، اشاره کرد و اذعان داشت: نخستین چیزی که شهدا در وجود خود ایجاد کرده بودند، داشتن نگاه دینی در هر مسئله‌ای بود، چیزی که متاسفانه در جامعه ما کمتر به آن توجه می‌شود و ریشه بسیاری از آسیب‌ها می‌باشد

رییس هیئت امنای موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا یادآور شد: متاسفانه امروز و نگاه فردی و مادی گرایی، جایگزین نگاه دینی شده است.

عضو اتاق فکر تبلیغ با بیان این که اگر اقتصاد، سیاست و امور اجتماعی مردم دنیایی باشد، نتیجه آن شرایط امروزی است، افزود: مهمترین وظیفه در این عرصه بر عهده روحانیت است که عهده‌دار صیانت مرزهای اعتقادی و دینی می‌باشد؛ البته دشمن تلاش گسترده‌ای برای فاصله انداختن میان روحانیت و مردم می‌کند، اما نتیجه ای از این کار نخواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری، عبارت « من می‌دانم» را آسیبی در مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … دانسته و گفت: اگر برخی مسئولان از علمای دین و روحانیت مسیر را می‌پرسیدند، مشکلاتی به وجود نمی‌آمد که ما نگران برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری باشیم؛ این آشفتگی نتیجه دوری از عالمان دینی است.

وی، رعایت دین در زندگی را ویژگی دیگر شهدا معرفی کرد و ابراز داشت: رعایت حدود الهی و حرام و حلال در تمامی عرصه‌ها مشکل‌گشاست، متاسفانه این حدود در عرصه سیاست رعایت نمی‌شود؛ به گونه‌ای که به سادگی آبروی افراد را می برند.

سخنران این مراسم تاکید کرد: شهدا به دلیل این که حدود الهی را رعایت کردند به زمره انبیا و اولیای الهی پیوسته‌اند و خود را الگوی کاملی برای ما قرار داده‌اند.

عضو اتاق فکر تبلیغ، راه رسیدن به تقوا ر اقتدا به روحانیت دانسته و خاطرنشان ساخت: متاسفانه در شرایط امروزی برخی از سیاسیون در عرصه سیاست به جای این که امامشان، امام دینی باشد، امام غربی است؛ البته باید بدانیم که اینها به بن بست خواهند رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری از استقامت دینی را به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا نشان دادند که باید در اصول دین و ارزش‌های اسلامی ثبات قدم و استقامت داشت، همان طور که گفته می‌شود انقلابی بودن و ولایی بودن مهم نیست، انقلابی و ولایی ماندن اهمیت دارد، تاریخ نشان داده است که سیاسیونی در ابتدا خوب عمل کرده‌اند ولی بعدها به دلیل نداشتن ثبات قدم به بی‌راهه رفته‌اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 10