حجت‌الاسلام اخلاقی:حضرت زهرا(ص) از مصادیق ذی‌القربی در آیات قرآن هستند

معاون پژوهشی جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه مشهد با اشاره به اینکه حضرت زهرا(ص) مصداق آیات تطهیر و مباهله هستند، گفت: ایشان از مصادیق ذی‌القربی در آیات قرآن هستند به گونه‌ای که در شأن ایشان سوره هل‌آتی نازل شده است.

حجت‌الاسلام حسن‌علی اخلاقی،عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، گفت: گرامیداشت ایام فاطمیه تاثیر بسزایی در تربیت دینی افراد دارد زیرا با توجه به جایگاه رفیع حضرت زهرا(س) از لحاظ الگوگیری علاوه بر فواید اجتماعی، در تربیت فردی نیز شناساندن جایگاه ایشان موثر است.

وی با بیان اینکه فضایل و مناقب حضرت زهرا(س) در قالب الفاظ بیان نمی‌شود، تصریح کرد: در بحارالانوار حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو در عبادت و خداپرستی است به گونه‌ای که امامان و ائمه معصومین(ع) ما نیز از ایشان الگوگیری می‌کردند.

حجت‌الاسلام اخلاقی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) مصداق آیات تطهیر و مباهله هستند، افزود: ایشان از مصادیق ذی القربی در آیات قرآن هستند به گونه‌ای که در شأن ایشان سوره هل‌آتی نازل شده است.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ ادامه داد: در الگوگیری از ایشان، ابعاد فردی، اجتماعی و سیاسی حائز اهمیت است و در وصف شخصیت این بانو نیز پیامبر(ص) در روایتی به سلمان فارسی فرمودند: «ایمان همه وجود فاطمه(س) را فرا گرفته است» بنابراین ما نیز در جامعه امروز باید با الگوگیری از ایشان ایمان خود را تقویت کنیم چرا که ایشان عابدترین فرد در زمان خودشان بودند.

معاون پژوهشی جامعه‌المصطفی(ص) با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) عبادت خود را در قبال درخواستی از درگاه احدیت انجام نمی‌دادند، تصریح کرد: شیرینی خدمت و بندگی خدا در تمام رفتار حضرت زهرا(س) نماد و جلوه پیدا کرده بود به گونه‌ای که از فرصت‌های زندگی با مدیریت زمان بهترین بهره‌برداری را می‌کردند و در کنار امور منزل آیات قرآن را تلاوت می‌کردند تا فرزندانشان متوجه کلام وحی شوند و در روان و روح آنان تاثیر مثبتی بر جای بگذارد.

وی با اشاره به اینکه الگوگیری از زهد و ساده‌زیستی حضرت زهرا(س) نیاز امروز جامعه است، یادآور شد: امروز جامعه ما به ساده‌زیستی و دوری از تجملات نیاز دارد و آن را باید از زندگی صدیقه طاهره(س) بیاموزیم زیرا ایشان علاوه بر ساده‌زیستی هیچ‌گاه درخواستی از همسرشان نمی‌کردند که در حد توان ایشان نباشد و سعادت خانواده و آرامش اعضای خانواده را بر تجمل ترجیح می‌دادند.

حجت‌الاسلام اخلاقی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با هر وسیله ممکن راه تربیت دینی را برای فرزندانشان باز می‌کردند، اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزه کنترل غرایز و به ویژه نیاز به توجه دیگران است که برای این موضوع بهترین الگو شخصیت حضرت زهرا(س) است.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با تأکید بر اینکه رسانه‌ها وظیفه دارند با ابزار مناسب مردم را در مسیر تکامل سوق دهند، اظهار کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) یک حلقه وصل بین عالم ملکوت و جامعه بود و در حوزه دفاع از امامت و ولایت نیز ایشان به خصوص در خطبه‌ای که در دفاع از حضرت علی(ع) بیان کردند، اقدامات مؤثری انجام دادند و در تبیین مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی و انسانی نیز حضور موثری داشتند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 16