امام جمعه چناران:شهید مطهری یکی از پیشروترین متفکران اسلامی در عصر حاضر بود

عضو اتاق فکر تبلیغ گفت: شهید مرتضی مطهری یکی از بارزترین، موفق ترین و پیشروترین متفکران اسلامی در عصر حاضر بود.
خبرگزاری فارس: شهید مطهری یکی از پیشروترین متفکران اسلامی در عصر حاضر بود
  از چناران، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته جمعه چناران گفت: شهید مطهری در گستردگی فکر، درک زمان، شناخت مسائل فکری، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی سرآمد زمان خویش بود.

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: استاد مرتضی مطهری توانست عمر پربرکت خود را در راه شناخت عمیق اسلام و شناساندن این مکتب حیات بخش از زوایای مختلف به شیفتگان علوم و معارف اسلامی و مبارزه سرسختانه با کجروی ها و انحرافات صرف کند.

وی ادامه داد: یقینا نامگذاری روز شهادت چنین شخصیتی به عنوان روز معلم علاوه بر این که مقام شامخ معلم و استاد را مورد تاکید قرار می دهد، از جنبه‌ای دیگر مسئولیت این قشر را نیز بیش از پیش برجسته می‌نماید و همگان انتظار دارند که معلمان و مربیان جامعه اسلامی در مسیری حرکت کنند که عامل ترویج و تقویت و تفکر جامعه اسلامی باشند و به مقابله با افکار انحرافی بپردازند.

امام جمعه چناران با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر و هفته گرامیداشت مقام زن گفت: تا پیش از ظهور اسلام زنان نه تنها از حقوق فردی محروم بودند بلکه حضور آنها در فعالیتهای اجتماعی نیز متصور نبود. با ظهور دین مبین اسلام و با فرمان الهی زنان از تحقیر و توهین رهایی یافته و همچون مردان قابلیت پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی را یافته و نقش نظارتی آنها مورد تایید واقع شد.

حجت‌الاسلام تاجی با بیان نقش زنان در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: زنان مبارز، متعهد و مسلمان همانگونه که در شکل گیری و پیروزی انقلاب فعالانه و جسورانه به وظایف خویش عمل کردند بعد از آن هم در حفظ و تداوم این نعمت خدادادی با دل و جان کوشیدند و در بسیاری از عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی؛ در طول سال‌های انقلاب نقش‌آفرینی و حماسه‌سازی کردند.

عضو اتاق فکر تبلیغ بیان داشت: مسلما در سال حماسه سیاسی و اقتصادی هم زنان باز هم با حضور گسترده خود یکبار دیگر بر افتخارات خودشان در عرصه‌های مختلف می‌افزایند.

وی در ادامه بحث در رابطه با مسئله ربا گفت: از نظر آیات قرآن و روایات، رباخواران همچون دیوانگان، کفار گناه کار مورد لعنت خدا و اهل جهنم معرفی شده و از معاملات ربوی با عناوینی همچون کثیف‌ترین معاملات، اقدام برای نابودی و هلاکت فرد و جامعه و در نهایت جنگ با خدا نامیده شده است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 10