افرادی که دم از سازش می زنند به دنبال جلب آرا هستند

IMAGE634924909364843750
علما، استادان، روحانیون، طلاب حوزه علمیه خراسان و طلاب جامعهالمصطفی مشهد در تجمعی اعتراض آمیز نسبت به هتک حرمت اخیر سلفی‌ها در سوریه، اعلام انزجار کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعهالمصطفی، علما، استادان، روحانیون، طلاب حوزه علمیه خراسان و طلاب جامعهالمصطفی مشهد در تجمعی اعتراض آمیز در مدرسه علمیه عالی نواب نسبت به هتک حرمت اخیر سلفی‌ها در سوریه، اعلام انزجار کردند.
در این مراسم، ‌آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد با اشاره به آیه شریفه «لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَهَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَکَ الْأُمُورَ حَتَّىٰ جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ کَارِهُونَ»، ابرازداشت: باید این‌گونه کارهای شوم، ریشه‌یابی شود.
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ اظهارداشت: تاریخ و تجربه رویارویی‌های عالم به ما نشان داده که مجموعه مظالمی که در طول تاریخ نسبت به امت اسلام و جریان مکتب صورت گرفته یا با حادثه سازی و یا در قالب جریان‌سازی بوده است.
عضو شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که اثرات حادثه سازی ابتر و بی‌نتیجه می‌ماند و در همان محدوده‌ حادثه خلاصه می‌شود و حاشیه‌ای نسبت به تداوم مظالم به وجود نمی‌آید، گفت: تاریخ، حوادث خونینی بالاتر از لشگرکشی‌های مغول سراغ ندارد و تنها به یک نسل و جمعیت اختصاص دارد.
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با تأکید بر این مطلب که در جایی که دشمن با حادثه سازی، «جریان سازی» داشته، به مراتب خطرناک‌تر بوده و از نسلی به تبارهای دیگر اسلامی ادامه می‌یابد، تصریح کرد: در سده اخیر، عداوتی که جریان استکبار غرب در قالب شیطنت‌های بریتانیا انجام داده، این‌گونه است».
امام جمعه مشهد با بیان این مطلب که تداوم جریان در هر عصر و شرایطی برای امت اسلام، حوادث سوء می‌آفریند، ابرازداشت: بریتانیا در تأسیس دولت ناپاک صهیونیست و جریان منحرف وهابیت، هم حادثه‌ساز بود و هم جریان‌سازی کرد.
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ ایجاد وهابیت را شنیع‌تر از ایجاد صهیونیست دانست و اظهارداشت: «مستر همفر» این جریان را براساس عقاید باطل سلفی ایجاد کرد.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که وهابیت به مراتب ناپاک‌تر از صهیونیست در دل مسلمانان بروز کرده است، گفت: جریان وهابیت بر خلاف صهیونیست که مبنای کفر دارد، با مبنای توحید علیه مسلمانان اقدام می‌کند.
وی افزود: این جریان سازی، بزرگترین عاملی است که از سوی دشمن، مظالم و ناپاکی‌ها را برای استفاده و بهره‌‌گیری خود ایجاد کرده است.
آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: این «جریان سازی» برای جلوگیری از جریان مقاومت در برابر صهیونیست است.
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با بیان این‌که وهابیت دشمنی جریانی با تابلوی توحیدی است، ابراز داشت: در گذشته کسی فکر نمی‌کرد که وهابیت با حمایت سعودی با غده سرطانی صهیونیست با هم آمیخته باشند.
عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که اثبات این مطلب که وهابیت جریانی مشرک و دست‌ساز دشمنان اسلام است،‌ در هیچ زمان و با هیچ قدرت و توان تبلیغی امکان نداشت، تصریح کرد: امروز چهره پلید وهابیت مشخص شده زیرا همراه با صهیونیست است و کسانی را که با این غده سرطانی مقابله می‌کنند، می‌کشد.
وی خاطر نشان کرد: یک بار دیگر مظلومیت شیعه ‌با این هتک حرمت، به دنیا نشان داده شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وهابیت امروز نمی‌تواند با ایده مکتبی در عقیده و اندیشه مسلمانان نفوذ کند و راه توسعه فکری آن برای همیشه بسته شده است.
امام جمعه مشهد در ادامه، تحجر را عامل ترویج وهابیت دانست و ابراز داشت: نباید به مقدسات عامه توهین کرد، زیرا در این صورت آنان دست به دامن وهابیون می‌شوند.
وی درگیری با عامه و اهل سنت به ویژه در مناطق مرزی کشور را عامل نفوذ وهابیت عنوان و خاطرنشان کرد: مزدورطلبی و دادن پول، عامل دیگر نفوذ وهابیت است.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این که امروز وهابیت نمی‌تواند با داعیه توحیدی در تبار مسلمانان نفوذ کند، اظهارداشت: ماهیت شیطانی این دست ساز بریتانیا معلوم شده و حق ظهور امرالله هم این است که خبائث این جریان وهابی و سلفی‌گری بر امت اسلام مشخص شود.
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با ابراز نفرت از هتک حرمت نسبت به اولیای خدا، گفت: باید از این حوادث، شناخت و تجربه کامل‌تری داشت.
آیت الله علم الهدی تأکید کرد: اگر عناصر مختلف قدرت طلب در موقعیت خاص سیاسی و اجتماعی قرار بگیرند، مضر خواهد بود، اما اگر در موضع جریان سازی باشند، ‌ضرر و ضربه بیشتر و سنگین‌تری خواهد داشت.
وی افزود: باید نسبت به فرقه و جریان سازی، هوشیار بود.
امام جمعه مشهد با بیان این‌که جریان‌های قدرت یاب در حاشیه قدرت، حزب ایجاد نمی‌کنند، زیرا زمینه این کار در کشور وجود ندارد، اظهارداشت: آنها برای نهادینه کردن قدرت خود، فرقه مذهبی و ایدئولوژیک ایجاد می‌کنند.
عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به این‌که باید با جریان‌سازی افراد مقابله و از نفوذ و قدرت گرفتن آنان ممانعت کرد، گفت: در اشغال فلسطین، دشمن جریان صهیونیست را با استفاده از چند خانواده فلسطینی آغاز و سپس جریان ناپاک صهیونیست را ایجاد کرد.
وی با تأکید بر این مطلب که جریان استکبار، تمام حوادث و فجایع در کشورهای اسلامی را به دست وهابیت انجام می‌دهد، تصریح کرد: باید این تجربه را کسب کنیم که در حاشیه قدرت‌ها، جریان سیاسی و ایدئولوژیک و فرقه سازی ایجاد نشود.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این مطلب که امروز برخی از افراد از سازش با استکبار دم می‌زنند، یادآور شد: این افراد به این وسیله قصد جذب آراء دارند.
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با تأکید بر این که امروز به برکت ۳۴ سال استکبارستیزی رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، استکبار پایگاه‌های خود را از دست می‌دهد، ابرازداشت: این عزت، عظمت و پیروزی با شعار سازش نمی‌خواند و نسل جوان با استفاده از تجربه دفاع مقدس، بیدار و شاهد این عظمت در عرصه جهانی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که تحریم اقتصادی مردم به خاطر شکست‌هایی است که از سوی مقاومت مردم نصیب دشمن شده است،‌ اظهارداشت: دشمن در صدد مقابله با ملت و جبران شکست خود است و اعمالی همچون جنگ در سوریه و هتک حرمت‌ها، ناشی از همین شکست‌هاست.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که شجاعت و جرأت ایستادگی در برابر دشمن را اولین ویژگی رییس جمهور آینده دانسته‌اند، تصریح کرد: آینده نظام جمهوری اسلامی را عزت افزونتر و آینده امور اجرایی و مدیریتی کشور را استکبار ستیزی بیشتر می‌طلبد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 7 =