انزوای علمای دین نقطه مشترک متحجرین و التقاطی‌ها است

2 رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اگر پایگاه مسجد از دست برود فاجعه مهمی رخ خواهد داد که همان نقطه دست دادن متحجرین با التقاتی‌ها برای منزوی کردن علمای دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، نماینده ولی فقیه در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد صبح امروز در همایش تبیین سیاست‌های راهبردی خلق حماسه سیاسی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که جمعی از روحانیان دچار غفلت شده و در برخی مساجد هیچ خبری از جامعه و انقلاب و ولایت نیست.

وی افزود: از روزهای اول شکل‌گیری نظام اسلامی، جریانات گوناگونی دست به دست هم دادند تا روحانیتی که متصل با بدنه اجتماعی بود از نقش‌آفرینی‌های سیاسی و اجتماعی جدا کنند، تعبیر رهبری در این زمینه، سکولاریسم پنهان بود که با بهانه‌هایی مثل خدشه‌دار شدن قداست مسجد و روحانیت، جامعه بزرگ عالمان دینی را از ایفای نقش حیاتی خود در سیاست کشور بازمی‌داشت.

وی با اشاره به این‌که سکولاریسم در حقیقت همان حرکت ثقیفه در مقابل حرکت ناب علوی است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مسجد به سمت کانون اصلی فعالیت و نقش‌آفرینی سیاسی و حتی نظامی رفت و امام راحل همان زمان فرمودند: «مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید» و در جای دیگر فرمودند: «اصلا ما انقلاب کردیم که مساجد را اداره کنیم».

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: اما به تدریج نقش مساجد کمرنگ‌تر شد تا این‌که در جریان انتخابات قبلی مجلس، بررسی‌ها نشان داد به تدریج صندوق‌های رأی از مساجد خارج شده است، برخی از ائمه جماعات نیز به بهانه این‌که مسجد جایی مقدس است موافق این کار بودند، غافل از این‌که کسی که برای رأی به مسجد می‌رود گویا برای نماز به آنجا رفته و سلامت انتخابات و نتیجه آن به سمت خوبی خواهد رفت.

وی با تأکید بر این‌که البته مساجد زیادی داریم که به «مسجد تراز» نزدیک هستند ولی توقع خیلی فراتر از این‌ها است، گفت: اگر پایگاه مسجد از دست برود فاجعه مهمی رخ خواهد داد و این همان نقطه دست دادن متحجرین با التقاتی‌ها است که علمای دین را منزوی می‌کند؛ یکی می‌گوید باید قداست مسجد حفظ شود و دیگری می‌گوید این کارها تخصصی شده و مربوط به درس‌خوانده‌های سیاسی دانشگاه‌ها است.

وی افزود: روحانیان امروز بیشتر از هر زمان دیگر باید با حضور همه جانبه در صحنه و شناخت موقعیت به این نقشه شوم مهر باطل بزنند، چنانچه غدیر نیز اینگونه بود و رهبری نیز در چنین زمانی در مقابل فعالیت گسترده دشمن، تعبیر حماسه را به کار می‌برند که به معنی حضور حداکثری است.

 

نماینده ولی فقیه در انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به این‌که انتخابات، همان بیعت به زبان امروزی است که خداوند از مؤمنان توقع دارد با ولیّ در بیعت باشند، گفت: انتخابات، امنیت بخش است در حالی که کشورهای اسلامی به هم ریخته‌اند، عزت آور است، کلمه ما را میان دشمنان نافذ می‌کند، شورو و نشاط داخلی ایجاد می‌کند و نیز سرمایه اجتماعی کشور را افزایش می‌دهد، زیرا اگر مردم حس کنند که در سرنوشت خود دخیل هستند مشکلات را بهتر تحمل می‌کنند.

 

به همکاری با احمدی‌نژادِ دولت نهم افتخار می‌کنم

 

وی در پاسخ به این سؤال که نامزدها می‌توانند از مسجد برای سخنرانی خود استفاده کنند، گفت: مسجد متعلق به همه است و کسانی که تأیید صلاحیت می‌شوند، همه می‌توانند از تریبون مسجد استفاده کنند که مصداق عدالت در مسجد است، همچنین نشاط خوبی در مسجد به وجود می‌آورد، اما باید با حفظ اصل عدالت، مقدار استفاده به‌جا و با رعایت مصلحت بوده و مسجد به ستاد انتخاباتی شخص خاصی تبدیل نشود.

 

وی در پاسخ به این سؤال که شما از حامیان حضور آقای احمدی‌نژاد بودید؛ الان چه جوابی دارید، گفت: من خودم در ستاد خاصی نبودم و علاقه‌ای هم به این کار ندارم، اما در دوره اول مسؤولیتی را قبول کردم و به همکاری با آقای احمدی‌نژادِ دولت نهم افتخار می‌کنم و تمام کسانی که در آن سال‌ها آن گفتمان را پذیرفتند باید افتخار کنند، زیرا گفتمان عدالت، اصولگرایی، ساده‌زیستی و ولایت‌مداری بود






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 8 =